Avatar billede madsholme Nybegynder
21. december 2000 - 20:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hash?

Jeg har projekt opgave om hash....og kunne godt lige tænke mig at lave en lille rundspørgsel...

Er her nogen herinde der har personlig erfaring med det \"eller en ven\".... som der faktisk er havnet i en hash psykose?

Er her nogen herinde som at der ofte ryger det..men IKKE er blevet dummere af det?

Andre erfaringer med det?
Avatar billede stigc Nybegynder
21. december 2000 - 21:19 #1
det ER  helt fint!!) Bar mand ik tar får mejet!
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 21:20 #2
kender en, som har haft en hash psykose, men har fortsæt derefter i 20 år.dækker sig hele tiden ind med, at det er ren medicin.
han opfatter mig som et utrolig intelligent menneske, selv om jeg er gennemsnittet!
dit spørgsmål om man bliver dummere af det, er vanskeligt, fordi han har udviklet nogle fantastiske sider, på det følelsesmæssige!
men, hvis der dumper en dum lysregning ind af brevsprækken er han deprimeret i 8dage.
føler sig forfulgt af alle!!
Avatar billede madsholme Nybegynder
21. december 2000 - 21:22 #3
stigc>>>Taler du af erfaring?
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 21:40 #4
madsholme
har boet meget på grønland, og set at folk også kan blive agressiv af hash.
herhjemme har hash det image, at man bliver kreativ af, at ryge hash.
jeg tror poul nyrup burde ryge hash.
for 7-8års siden blev der begået et massemord i sydgrønland nytårsaften 6 lig eller noget i den stil. det var en blanding af elefantbajere og hash.
det ser ud til, at denne \"medicin\" forstærker følelserne!
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
22. december 2000 - 02:39 #5
Der er måske noget her du kan bruge, omend det ikke er en \"personlig\" oplevelse:
http://www.psyknet.dk/Forside/Misbrug/skader_p%C3%A5_kroppen.htm#Hash/cannabis

Her er der en, der har haft det samme problem (eller nærved) som dig:
http://www.netstof.dk/cgi-bin/showmessage.cgi?43
- det kan være, at det kan hjælpe dig på vej.
Avatar billede jones Nybegynder
22. december 2000 - 15:22 #6
Jeg har selv lavet opgave om det engang

http;//go.to/stofmisbrug
Avatar billede madsholme Nybegynder
23. december 2000 - 20:38 #7
jones>>>SVINERI DU KUN FIK 11!

skulle have været 13.......
Avatar billede splice Nybegynder
23. december 2000 - 22:40 #8
madsholme!

var næsten klar over det her var en joke!!

hls.splice
Avatar billede splice Nybegynder
23. december 2000 - 22:55 #9
hofmanhansen!

er det \"indermission\" eller \"jehova``s\"
vidner du repræsenterer!

hls. splice
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
22. januar 2001 - 15:13 #10
splice > ikke forstået.  (???)
Avatar billede davidleonard Nybegynder
10. juli 2001 - 01:55 #11
Tja..en lille pind har vi vel alle prøvet :)
Og nej jeg er stadig ved mine fulde sanser brug!
Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
25. september 2001 - 12:44 #12
Avatar billede stophash_dk Nybegynder
21. oktober 2010 - 21:50 #13
Har desværre alt for mange erfaringer med teenagere og hash - rygning / misbrug. Uanset hash har helbredende / lindrende medicinske effekter, og uanset at det kan forstærke kreative egenskaber, så er hash ikke fremmende for intelligensen.
Jeg nåede heldigvis ikke at opleve andre hashspykoser, end dem mine kontakter har oplevet (dvs. på 2. hånd) men ikke desto mindre har jeg oplevet, hvordan en aldeles velfungerende, intelligent, skarpsynet, initiativrig, målrettet teenager, mister alle sine initiativer, sin livsglæde, sin handlekraft og ikke mindst sin lyst til at ville noget med de mentale gaver han er udstyret med - alt tabt i hashtåger. Jeg kender alle undskyldningerne for at (mis)bruge, og undskyldningerne for legalisering - men uanset, kommer de fleste pro- legaliserings tilkendegivelser fra "bonghoveder", der måske nok fungerer i en relativ normal hverdag, men ikke har de store initiativer hvis de rammes, af en uforudset situation. Hash lægger en stor del af de kognitive egenskaber i dvale under misbruget, alt fra indlæring, sprogudvikling, hukommelse og ikke mindst problemløsning, og et misbrug kan, i forhold til udskillelsestiden, anses for at være en realitet hvis der ryges mere end 1 x ugentligt. Nej, jeg er ikke uddannet med forkromet papir - men jeg har haft problemerne meget tæt inde på livet, i en årerække og valgt, at vide "alt" om emnet, i min quest for at få min egen søn på rette vej .... Undervejs, gik det op for mig hvor mange frustrerede forældre der sidder i afmagt, og må se deres børn blive dummere og dummere i hashtåger,og startede defor www.stophash.dk - Bliv bare forarget, hvis du samtidigt vil stille op til et af mine foredrag og forklare andre forældre, hvorfor de ikke skal være nervøse ved at deres børn lægger en normal udvikling i dvale. Og jeg tager gerne i mod konstrutiv kritik, men lad nu være at bevise dit indre "bonghoved" ved bare at skrive "du er dum" !