Avatar billede thomasit Nybegynder
04. september 2003 - 03:05 Der er 4 kommentarer

Alvorlige harddisk problemer

Jeg installerede en ekstra harddisk og gjorde alt hvad der skulle gøres og det gik godt lige indtil jeg kopierede en masse filer (9Gb) over til den nye harddisk. Midt i kopieringen gik den i stå, så jeg blev nødt til at trykke på reset-knappen, hvorefter den kun ville starte i fejlsikret tilstand. Lige meget hvad jeg gjorde incl. systemgendannelse blev problemmet ikke løst.
Til sidst slukkede jeg for computeren og fjernede alle kabler fra den nye harddisk, ændrede jumper settings på den gamle harddisk og byttede de brede kabler fra IDE1 og IDE2 tilbage til hvordan de var før alt dette.
Kort sagt ændrede computeren tilbage til hvordan den var før jeg gik igang, og nu virker den perfekt minus jeg stadigvæk mangler diskplads.

Hvad er der galt?
Avatar billede thomasit Nybegynder
04. september 2003 - 03:09 #1
En ting til.
Hver gang den genstartede virkede det som om den ikke kunne finde den nye harddisk. I begyndelsen af opstarten stod der "Pri slave: Not Detected" mens der ud for "Pri master" stod et eller andet jeg ikke kan huske.
Avatar billede senik4u Nybegynder
04. september 2003 - 03:30 #2
Hmm lidt mere info  ville nok være på sin plads! Hvilken type HD - Mainboard - Bios update evt. version.
Regards
Avatar billede redhat9user Nybegynder
04. september 2003 - 06:50 #3
Hvad hvis du fjerner din gamle disk og sætter den nye som master, kan din BIOS så se den?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. september 2003 - 07:06 #4
Du skal detecte den i BIOS.