Avatar billede roney Nybegynder
21. december 2000 - 17:25 Der er 10 kommentarer

SSH telnet

Min host har lige sat SSH op til mig, så jeg kan telnet mig ind på mit webhotel, men hvordan opretter jeg så den RSA key der er nødvendig for at jeg kan benytte det?
Der står at denne key skulle findes i følgende fil identity.pub, men den findes altså bare ikke på mit system?
Avatar billede data42 Nybegynder
21. december 2000 - 22:17 #1
Hvad klient bruger du?
Avatar billede roney Nybegynder
21. december 2000 - 22:40 #2
Hvad mener du med klient?
Avatar billede data42 Nybegynder
21. december 2000 - 22:42 #3
For at kunne bruge SSH skal man have en SSH klient. Ligesom man skal have en FTP klient for at bruge FTP. Jeg snakker om det program du vil bruge til at forbinde dig til dit webhotel. Hvilket operativ-system bruger du?
Avatar billede roney Nybegynder
21. december 2000 - 22:46 #4
Win 98!! Jeg har ikke så meget forstand på det med telnet, da det er første gang at jeg skal til at bruge det!! Men problemet er jo den her RSA key?
Avatar billede data42 Nybegynder
21. december 2000 - 23:09 #5
Du kan ikke bruge telnet-programmet der følger med Win98, da det ikke kan snakke SSH. Dertil skal du bruge et specielt program kaldet en SSH klient. Du kan finde en på http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html. Husk at tage den til Intel x86. Jeg har ikke selv prøvet programmet, så du må prøve dig lidt frem. Hvis det ikke virker kan det være at dit webhotel kan hjælpe dig. Hvem er det iøvrigt?
Avatar billede roney Nybegynder
21. december 2000 - 23:13 #6
Det er eurotalk.dk!!

Hvordan får jeg den RSA key?
Avatar billede data42 Nybegynder
21. december 2000 - 23:16 #7
Det her PuTTY program består af en række små programmer, bl.a. et til at generere RSA keys med, og et som er selve SSH/Telnet klienten. Jeg har som sagt ikke prøvet det, men jeg fandt det ved at søge på www.google.com efter ssh og windows.
Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 20:57 #8
Et andet program kunne måske være Telneat, som understøtter SSH1 + SSH2 (http://telneat.lipetsk.ru/)
Hvordan er eurotalk.dk som webhotel-udbyder? Har du fået svar på dit spg. om RSA key? RSA key er en krypteringsnøgle. Jeg mener bestemt også at eurotalk.dk burde udlevere den eller være behjælpelig på anden vis.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
03. marts 2001 - 18:21 #9
Jeg har lige et lille tillægsspørgsmål.
Er der nogen der kender en telnet klient/deamon som understøtter SSH?
Helst freeware

MVH
Christoffer
Avatar billede skau Nybegynder
14. marts 2002 - 15:11 #10
Som data42 har svaret så er putty et af de bedste - kan både sftp, scp og ssh - finder selv ud af det der nøgleræs .... giv ham pointene