Avatar billede tencharp Nybegynder
03. september 2003 - 18:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding opstart W2K

Hey G&Gs

Problemet er at W2K hænger under windows opstart. Inden login, ca. 3/4 gennem loadning.

Jeg har fulgt anvisninger fra Eksperten og prøvet at boote fra CD-rom. En del af filerne bliver installeret, men der nås aldrig frem til den famøse repair menu.

Jeg kan godt starte op i fejlsikret tilstand, men kan ikke finde fejlen.

Har prøvet at køre sfc /scannow fra Startmenuen uden resultat.

Kan ikke få lov til at køre et disk tjeck, heller ikke fra dospromt ved chkdsk/

Hvordan finder jeg fejlen?

Hvordan retter jeg den?

Thanx..
Avatar billede nogetfx Nybegynder
03. september 2003 - 19:00 #1
Har du prøvet at pillet alt unødvendigt hardware ud, så som specielt RAm (hvis du har flere stænger ii),lyd,LAN osv
Avatar billede tencharp Nybegynder
03. september 2003 - 19:18 #2
Det er en bærbar, og det der er eksternt er allerede frakoblet.

Har dog lige fjernet driverne til parallel porten som havde en fejlmeddelelse, og til et modem på en mobiltlf. som blev installeret i går.

Det hjalp bare ikke :(
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 20:52 #3
Det skal kunne lade sig gøre med en Repair. prøv denne anvisning:1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios
skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og vælge R = Emergency repair.
3: Manual eller fast repair. Vælg F for fast repair.
4. Rep. med ERD-disk eller Har du ikke ERD disk = vælg L.
5. Vælg det drev du skal repair - enter.
Avatar billede tencharp Nybegynder
04. september 2003 - 11:55 #4
Den er god nok, jeg kan ikke komme frem til repair-mulighederne skærmen går i sort. Det er samme CD-rom som W2K oprindeligt er installeret fra.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. september 2003 - 17:20 #5
så er det nok en hardwarefejl-prøv at starte op med så lidt hardware som muligt- evt . med andre ram
Avatar billede foralias Praktikant
05. september 2003 - 08:36 #6
Hvad sker der hvis du prøver at lave en disk check?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2003 - 12:23 #7
prøv igså at se i enhedshåndtering om nogle drivere hænger...
Avatar billede tencharp Nybegynder
05. september 2003 - 16:19 #8
Tak for forslagene...

Foralias.. jeg har godt kunne gøre chkdsk nu. Den finder ingen fejl.

Dannybouyd.. fjernede en parallelport i går der gav en fejlmeddelelse, uden at det løste problemet definitivt, der er ikke andre drivere der har fejlmeddelelser.. Men systemet foreslår ikke nyinstallation af porten?

Har i øvrigt haft den startet normalt op et par gange i går aftes, men her til morgen var den gal igen.. fik den i gang ved at afmontere alt fra netværksstik til musen og køre en fejlsikret opstart først... men det er jo ikke en holdbar løsning i længden.

Jeg har hørt at man man kan overskrive alle windowsfilerne uden atlave en egentlig reinstallation, hvor man skal finde alle mulige og umulige programmer frem igen. Passer det? Og tror i det vil hjælpe?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2003 - 19:08 #9
Ja det passer du vælger bare nyinstallation og ved format disken vælger du "keep existing file system" . så skal du bare geninstallere office pakke og genoprette genveje. men du beholder ellers alle filer
Avatar billede foralias Praktikant
08. september 2003 - 08:44 #10
Hvis dette ikke hjælper, skal du nok overveje at få tjekket dit hardware i stedet. Hvor gammel er din pc?
Avatar billede foralias Praktikant
23. september 2003 - 08:47 #11
tencharp -> Hvordan går det med din PC?
Avatar billede tencharp Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:14 #12
Den er kommet til live. Må indrømme at jeg ikke ved hvad der hjalp, men jeg prøvede alt ovenstående. Vil gerne dele pointene mellem foralias og dannyboyd hvis muligt, som tak for hjælpen.
Avatar billede foralias Praktikant
09. oktober 2003 - 08:29 #13
Jamen tak for det så lægger jeg lige et svar.
Avatar billede foralias Praktikant
09. oktober 2003 - 10:08 #14
Oki jeg smider lige 50 pts til danny
http://www.eksperten.dk/spm/411700