Avatar billede barto Nybegynder
03. september 2003 - 13:33 Der er 38 kommentarer og
2 løsninger

Denver DVD 188DivX

Hej alle

Jeg har set denne dvd afspiller i føtex for kun tusind kroner. Den kan afspille DivX film står der på:
http://www.denver.dk/dvd188.htm

Men er der nogen der ved hvilke codecs den understøtter? Og om der er mulighed for at opdatere firmwaren i maskineriet?

Derudover vil jeg gerne høre andre med erfaringer om denne maskine og om det er et godt køb.
Og hvad man ellers skulle købe hvis man gerne ville have en god DivX afspiller til stuen?

Mvh Barto
Avatar billede kaper Nybegynder
03. september 2003 - 13:39 #1
I følge http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDnameid=2992&Search=Search&#comments understøttes DivX 3/4/5, men der er åbenbart lidt andre problemer med den.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 13:45 #2
Ja det er jo fint.

Men prøv at læs:

<klip>

2 Couldn't be recognized at all (Ogg codecs?)
3 Discs stated that it was the wrong codecs
7 either stuttered in the picture or had no sound

I havn't had the time to analyse the reasons, but unfortunately a lot of pople do not follow "standards" when they encode movies.

</klip>

Det lugter langt væk af, at mange af de film han prøver at afspille er downloadet fra nettet. Og så har han fuldstændig ret - der vil dukke video/lydformater op, hvor div. codecs og filtre ikke er sat rigtig op, hvilke nok vil bevirke at playeren vil brokke sig.
Avatar billede barto Nybegynder
03. september 2003 - 13:54 #3
Ok, dvs at det generelt ville være en dårlig idé at købe denne maskine?
Avatar billede kaper Nybegynder
03. september 2003 - 13:59 #4
Det kommer vel an på, hvem der enkoder det.
Avatar billede barto Nybegynder
03. september 2003 - 14:04 #5
Ja naturligvis, men man vil jo selv helst benytte sig af de nyeste codecs og derved få den bedste kvalitet op på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 14:12 #6
barto>> Det nyeste codec, er ikke ensbetydene med den bedste kvalitet. Du kan sagtens encode en film med det nyeste DivX, og så få dårlig kvalitet.
Det gamle DivX3.11;-) encodet i SBC med NanDub, kan gi' noget af det bedte kvalitet du kan tænke dig til.
Om det er en go' afspiller eller ej, kan være svært at sige. Men den understøtter åbenbart alle DivX (3,4,5).
Så kvaliteten, er op til den evner som video/lyd encoder :o) For du har selvfølgelig ikke tænkt dig at hente alt det møj på nettet :o)
Avatar billede kaper Nybegynder
03. september 2003 - 14:17 #7
Jeg synes nu det lyder som et rigtigt godt køb...
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 14:20 #8
Den er ihvertfald billig. :o)
Kvaliteten på DVD afspillere i den klasse, plejer stort set kun at indeholde et DVD drev, og en srtømforsyning. Men er man ikke kræsen, er det sikkert et udemærket køb.
Avatar billede barto Nybegynder
03. september 2003 - 17:36 #9
ok, tak begge to. jeg delte pointene lige over til jer.

phatlasse> nej da, selvfølgelig henter jeg ikke film på nettet. Men teoretisk set er det så ikke fordi divx-modulet i playeren er dårlig når nu den kun kan tage nogle bestemt encoded film?
Avatar billede kaper Nybegynder
03. september 2003 - 17:40 #10
Selv tak.
Jeg tolker problemerne som værende ved lyden og ingen fejl ved DivX-dekodningen.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 17:43 #11
any time... :o)
Er til dels enig med kaper. Tror også det er audio codec'et der kan lave ged i den.
Men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, da jeg ikke kender denne player.
Men jeg tror egentlig ikke jeg ville være bange for at købe den.
Avatar billede allanmarkhansen Nybegynder
06. september 2003 - 17:20 #12
Pas på med Denver DVD188DivX - Jeg købte en sidste weekend, og i går gik billedudgangen i stykker. Jeg kørte til Bilka for at få den repareret eller byttet, men de havde ikke flere, og det kunne åbenbart ikke betale sig at reparere den, så jeg fik pengene tilbage. Nu går jeg og overvejer at spare lidt mere op og købe en KiSS. Jeg har ikke den store tiltro til Denver'en mere...
Avatar billede barto Nybegynder
06. september 2003 - 19:19 #13
Ok, tak for dit input.
Jeg har ikke købt Denver'en endnu, da den også var udsolgt her. Men hvis det er noget værre skrammel kan det da godt være man skal vente lidt og så købe enten Kiss eller LiteOn som jeg også har overvejet lidt.
Avatar billede philip_junior Nybegynder
09. september 2003 - 23:43 #14
Ok, nu skal vi lige slå koldt vand i blodet. Allan siger godtnok at man skal passe på denne afspiller, men ærligt folks!, det ER! elektronik jo, og sådan noget går istykker. Jeg har faktisk altid de sidste par år købt Denver DVD afspillere, da de har kørt uden probs, og altid kørt mine VCD, samt SVCD plader, som dengang var det primære. Men til sagen !!!. Dette stykke hardware Denver DVD-188 fra føtex til 955.-kr.........WAUW !.

Jeg har lavet en del test´s......just for U guy´s :-)

Her er hvad dyret kan.

Afpiller følgende:

DivX Version 3,4,5 samt Xvid (Mpeg4)......yes guys !, den æder det hele !
DVD-R,DVD-RW,DVD+RW,DVD+R, VCD,SVCD,MP3, og JPeg billeder!.

Det eneste "minus" er, at den IKKE! tager subtitles med, og er uden netkort som f.eks. Kiss´s DP-500 afspiller, men hallo !, der er 1500.-kr forskel, det kan måske komme i en fremtidig firmware ??.
ALT!, og jeg mener sgu ALT! jeg har proppet den med, har den med glæde "spist", og vi taler mange forskellige medier, både CD-R og DVD medier. designet er blevet slimline, og flot blåt display lys med fint fungerende fjernkontrol der har alle funktioner. ydermere er den spækket med udgange bagpå, det er virkelig kræs, bare hør her !. Scart udgang, YUV udgang (projektor), S-VHS, Composite, 5.1 udgang,Digital optisk Spdif, samt Coaxial digital.....HALLO!, der mangler intet på deen afspiller.
Jeg har testet med alle versioner af Divx (3,4,5), og med forskellig bitrate, men den er totalt ligeglad, den kører det bare. Ydermere kan du lægge 5-6 Divx/Xvid film ned på en DVD skive, hvis du har DVD brænder, og så vælge via menuen, hvilken du vil afspille...cool. Dette gælder osse med VCD,samt SVCD filer, de skal bare lægges i roden af skiven, så kan den afspille det !!, slut med at sige video cd i NERO, og alt deres P*s, bare læg det i roden, og gerne MPG filer blandet med Divx/XVid filer, den er totalt ligeglad.

Hvad kan jeg sige .......KØB DEN !, og det kan ikke gå for langsomt.

Jeg er på vej derned efter 1 mere til sove værelset !....SEE YA !
Avatar billede philip_junior Nybegynder
09. september 2003 - 23:49 #15
Glemte lige at sige, at der er IKKE! oplevet hakken, sprutten, eller Sync problemer ved nogle af de test jeg har lavet i hverken lyd, eller billed
(2 hele aftener er brugt som test), hverken ved Mpg filer, eller DivX/Xvid. Ej heller er der oplevet problemer med DVD backup kopier af mine film, såhhhh !.
Utroligt hvad man kan få for 995.-kr, Kiss watch out !
Avatar billede swam2k Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:56 #16
..så fik jeg også købt afspilleren, virker jo perfekt :-)
Undrer mig dog lidt der ikke er xvid codec i sådan nogen (gælder vist generelt) ... nogen der ved om der er noget firmware opdatering at finde så den kan afspille xvid?
Avatar billede barto Nybegynder
07. oktober 2003 - 17:11 #17
Jeg har også fået købt den og den virkede helt perfekt istarten... også xvid... Men jeg synes det er som om den er begyndt at hakke i filmene. Mon det er pga. dårlig kvalitet af cd-rommen eller er det mon maskinen der er blevet "doven"?
Avatar billede philip_junior Nybegynder
07. oktober 2003 - 17:42 #18
Hey Guy´s!, øhhh der er da Xvid codec i, Swam2k !, hvad mener du, den afspiller da alle mine Xvid skiver jeg har proppet i den. Og til dig Barto, prøv at hive de 220 Volt fra den, og lad den stå 1-2 minutter, og så prøv at sætte strøm til igen, jeg oplevede lidt af det du beskriver, indtil jeg cuttede for "Juicen" i et par minutter, og nu spiller det hele igen. PS!, der er IKKE! nogle Firmware updates til denne maskine endnu.....og hvor skulle der osse være det,jeg har ikke oplevet noget den ikke gad spille......endnu.
Avatar billede barto Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:25 #19
oki, lyder fedt.. Jeg prøver at cutte strømmen på maskinerier og ser om det virker... Jeg har heller ikke oplevet nogle problemer med at den ikke kunne afspille nogle film, den sluger det hele råt... Men hakker som sagt lidt lige i øjeblikket... Håber det bliver bedre og tak for rådet :)
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
10. oktober 2003 - 19:29 #20
Lige en lille kommentar min er begyndt af hakke i lyden "xvid". Det gjore den ikke i starten og jeg har prøvet det med strømen.
Avatar billede kk40637 Nybegynder
11. oktober 2003 - 16:10 #21
Betyder følgende at man kan koble højtalere direkte til afspilleren eller SKAL der en receiver imellem??? -eller kan man slå den til sit almindelige 2-kanals musikanlæg
DOLBY DIGITAL AC-3 SURROUND SOUND DECODER BUILT-IN
DTS DIGITALOUTPUT
DOLBY DIGITAL SURROUND SOUND 5.1 OUTPUT
SCART/5.1 SURROUND SOUND/S-VIDEO/COAXIAL/STEREO/VIDEO OUTPUT CONNECTIONS
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
12. oktober 2003 - 11:12 #22
kk40637>> Det betyder det der står :)
Der står jo ikke at der er inbygget forstærker i den. Du skal ha en forstærker på. Har du et 2-kanals musikanlæg kan du få lyd i to højtaler. Fidusen med at der er en ac-3 decoder bygget ind i dvd afspilleren er hvis man har en gamle pro logic receiver der har en 5.1 indgang. Så kan man slutte den til og der ved få ac-3 lyd.
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
19. oktober 2003 - 21:32 #23
Jeg har også købt 188 DivX afspilleren, men kan ikke få den til at spille DivX´er overhovedet. Den finder filen i root´en fint, men når jeg trykker play læser den index´et og fryser herefter. Jeg har prøvet med flere film på flere forskellige skiver - hver gang samme resultat, undtagen 1 enkelt gang, hvor den afspillede i NTSC mode i S/H - kan det være min brænder?, noget andet? eller skal Føjtex have maskinen tilbage i hovedet?
Avatar billede soul_rever68 Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:13 #24
Hejsa Morpheus , Jeg har i dag købt det samme fra føtex og har lige samme problem som dig , er der nogle som kan hjælp med det sag ?
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:33 #25
Jeps - fandt ud af at dine DivX´ere skal være kodet med end af de officielle DivX certificerede standarder (se mere på DivX.com) - så kører det! - Jeg har brugt Dr DivX til at kovertere DivX´ere i andre formater/codecs til en standard - VIRKER!
Avatar billede philip_junior Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:01 #26
Morheus !, godt tænkt !, og tak for hintet. Jeg gennemgik de DivX jeg selv har, efter de seneste kommentarer, men alle er åbenbart ok standard, så jeg har ikke stødt på disse ting som de andre har.
Sidder du derude, og er du evt i tvivl hvilken DivX codec der er brugt på dine film ??, så find programmet der hedder G-Spot på nettet, det viser ALT! mht lyd, codec, bitrate, og næsten hvem der har codet det, og hvornår. man "dropper" simpelthen AVI filen oveni programmet, hvorefter AVI filen analyseres, og resultat vises på skærmen, sk*de smart egon!., så kan man se om det er et skod codec der er brugt...(for mange kokke fordærver jo maden!) :-)
Avatar billede marky_dk Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:25 #27
Jeg har nu her i dag oplevet at min anden Denver DVD 188DivX afspiller er stået af på billed siden.
Der er lyd men no picture...

Den føres virkede fint i ca. 3 dage... Den anden holdt ca. 1 minut...

Damn... jeg vil ha en kiss i stedet...
Avatar billede alfasurf Nybegynder
03. november 2003 - 12:57 #28
Hvis du har afbrændt 2 maskiner, kunne det være at det ikke er maskinerne. men nået andet der er nået galt med.

Jeg har selv en Denver DVD 188Divx, den køre perfekt
Avatar billede jakob_s Nybegynder
05. november 2003 - 15:19 #29
Nogen der ved om der er en "standard" børnelås kode på denne dvd-afspiller ? - Min egen påstår at der er en kode - men har aldrig nogensinde ændret på denne kode ?; Har også et andet problem - har lige købt 2Fast 2Furious i dag - men den vil simpelthen ikke afspille, efter lidt tid fryser den bare.. Nogen der evt. kan hjælpe mig lidt på vej ?
Avatar billede bjelke Nybegynder
14. november 2003 - 21:34 #30
Hej jeg har også lige købt en denver 188divx, synes den virker godt! der er ikke nogen "standard" børnelås kode på min..

Mit problem er divx-film. Når jeg ser dem er der på mit 28" tv en ca 10cm bred ramme om hele filmen..

Er der nogen som ved om det er muligt at forstørre billedet så jeg kan udnytte hele tv-skærmens bredde?
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
16. november 2003 - 09:20 #31
Du kan bruge Dr.divx til at lave dine divx film om til andre størrelser.

Er der nogen der ved om det er et problem med en kiss afspiller??
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 09:44 #32
På en Kiss afspiller Kan man zoome ind og ud, så billedet fylder hele skærmen.
Avatar billede runner_dk Nybegynder
16. november 2003 - 18:18 #33
Er der nogen der ved om man kan firmware opdatere denne Denver 188 model ?
Avatar billede trine_h Nybegynder
18. november 2003 - 20:14 #34
Jeg har lige købt en dvd-188 og alle de divx film vi havde i forvejen vises i midten af skærmen med en 10cm ramme omkring!!! Kan billedet ikke udvides? er den eneste mulighed at konvertere alle filmene i dr. divx??? så skal den tilbage til forhandleren i morgen!!!
Avatar billede bjelke Nybegynder
21. november 2003 - 20:01 #35
Hej Jeg spurgte denver-electronics om dette spg. ang. billedet.

Hej Denver

Jeg har lige købt en Denver DVD 188DivX

Det er en super lækker afspiller til DVD!

Men kan jeg få den til at zoome ind hivs jeg afspiller DivX film?
Selve filmen vises nemlig med ca 10 cm sort skærm i hver side af
billedet, Jeg vil gerne kunne udnytte hele TVet´s bredde.

MVH Allan B. Jensen

Jeg fik dette svar:

Hej Allen

Nej det kan DVD-188 desværre ikke. Sorry.

Med venlig hilsen
INTER SALES A/S
DENVER ELECTRONICS A/S
Avatar billede bjelke Nybegynder
21. november 2003 - 23:00 #36
Hej Trine h

Det er ikke sikkert du behøver at bytte din dvd-188 fordi den ikke kan zoome. Jeg har fundet en måde man kan "snyde" sig til en forstørrelse på.

Med knappen "System" på din dvd-188 fjernbetjening kan du vælge hvilket TV-system din dvd skal afspille på, du har mulighederne: PAL, NTSC og MULTI som standard for danske fjernsyn bruges PAL,(hvilket DVD-188 er standardindstillet på) dette giver den bedste billedkvalitet frem for NTSC og MULTI.
Men hvis du ændrer TV-systemet til NTSC eller MULTI bliver billedkvaliteten en smule forringet, til gengæld vises langt de fleste DivX film i skærmens fulde bredde.
Jeg har selv lige fundet ud af det, men synes ikke billedet er så meget dårligere når man ser det på afstand, som det kræves på et 28" TV.

Sådan gør du:
1. Tænd dit TV og din DVD-188
2. Kontroller at der ikke er isat cd i DVD´en og at TV´et viser                baggrundsskærmen "DVD VIDEO powered by DENVER ELECTRONICS"
3. Tag din DVD-188 fjrernbetjening og find knappen "System" i øverste række, til højre for den røde knap "Power"
4. Ret fjernbetjeningen mod DVD´en og tryk gentagne gange på "System", øverst i venstre hjørne vises nu hvilket system DVD´en kører på enten: PAL, NTSC eller MULTI
5. Her vælger du enten NTSC eller MULTI (Begge burde kunne løse problemet)

Jeg håber det virker!

Mvh Allan B. J.
Avatar billede toppe Nybegynder
24. november 2003 - 09:54 #37
Jeg har lige købt denver dvd-188, men den kan ikke afspille de fleste af mine divx film, den står bare og loader.

hvad skal jeg gøre?
Avatar billede autoloader Nybegynder
06. december 2003 - 16:41 #38
Jeg har samme problem, "Building Index", og så hænger den, Det eneste der herefter virker er : afbryderen, nogle forslag ?
Avatar billede jnie Nybegynder
05. marts 2004 - 08:17 #39
Nogen af jer der har haft problemer med den lede tids-tæller der bliver ved at stå oppe i venstre hjørne, når man afspiller filer fra roden? divx,xvid,mpg osv alle gør det, og man kan ikke fjerne den ved at trykker OSD knappen..

*J*
Avatar billede adawor Nybegynder
29. maj 2004 - 16:29 #40
Tidsräknaren kan tas bort genom upgradering av firmware på Denvers hemsida.
Jag har nyligen köpt en DVD-188 och har uppdaterat den. Fungerade fint.
Jag har inte märkt några problem alls med uppspelning av olika DivX-format....än