Avatar billede staqo Nybegynder
03. september 2003 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OLE-serveren er eller dll-biblioteket ikke registreret

Geninstaller OLE-serveren eller dll-biblioteket for at registrere det.

Jeg får denne popup når jeg prøver at indsætte et objekt i MS Access.

Kan nogle hjælpe mig med det ?
03. september 2003 - 11:16 #1
Det komponent, som du forsøger at indsætte er ikke registreret i registreringsdatabasen. Brug regsvr32 til dette.

Find stien til .ocx'en eller .dll'en og gå derefter i Windows Start->Kør og skriv f.eks:

regsvr32 C:\Windows\System\navnpåkomponent.ocx
03. september 2003 - 11:18 #2
Hvis det er et komponent, som kræver licens, så vil der følge et installationsprogram med, som sørger for registreringen.
Avatar billede staqo Nybegynder
03. september 2003 - 12:25 #3
Tak for svaret, har prøvet ovenstående, men kan ikke finde ud af
hvilken dll eller ocxfil der ikke er registreret !!
03. september 2003 - 12:32 #4
Prøv at finde komponenten i dialogboksen, som fremkommer, når du går i menuen Funktioner->ActiveX-komponenter. Herefter kan du se stien på filen