Avatar billede ommelise Nybegynder
03. september 2003 - 08:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbne en url eller PDF fra Director

Jeg ønsker at linke til de web-referencer jeg har, fra min præsentations CD-rom. Hvordan åbner jeg et linksene i browser vindue fra en projector?

Jeg har også nogle PDF'er, der skal åbnes. De skal ligge på CD-Rom'en sammen med projectoren. Hvordan åbner jeg dem fra projectoren?
Avatar billede njal Nybegynder
03. september 2003 - 09:16 #1
Hvis du har f.eks. et element, kan du højreklikke på det og gå ned til menupunktet "Script", og indsætte nedenstående.

Lin til web-side:

on mouseUp me
  goToNetPage "http://www.din-side.dk/"
end

Link til pdf-fil:

on mouseUp me
  goToNetPage "@din-pdf-fil.pdf"
end

Håber det er svar på dit spørgsmål...
Avatar billede ommelise Nybegynder
03. september 2003 - 10:51 #2
Det første virker godt nok, men jeg kan ikke få den til at acceptere at jeg vil åbne en PDF.

Den skriver: "Script error: Variable used before assigned a value"
Kan det have noget at gøre med, at det kun er ver. 7.0 jeg sidder med?
Avatar billede njal Nybegynder
03. september 2003 - 17:27 #3
Det virker fint hos mig. Men du kan også prøve med:

on mouseUp me
  open "mappe-på-cd-en\filnavn.pdf"
end

Det skulle også virke, samt at det virker til at åbne programmer.

NB! Jeg har ver. 8.5 og der er forskel på versionerne i forhold til de forskellige funktioner.
Avatar billede njal Nybegynder
05. september 2003 - 06:44 #4
Æee... Hvad med de 30 point? Skal de ikke flyttes eller kan du ikke bruge de svar jeg har givet?
Avatar billede ommelise Nybegynder
05. september 2003 - 08:14 #5
Sorry... Jeg er ny her.
Nu skulle det være i orden.
Avatar billede njal Nybegynder
05. september 2003 - 09:15 #6
Bare helt i orden. Tak for point.