Avatar billede danneck Nybegynder
21. december 2000 - 13:05 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvor meget larmer en P3 800HMz

Hvor meget larmer sådan en cpu egentlig når den kører med en almindelig køler, og kan man få nogen som larmer mindre?
Avatar billede trille Nybegynder
21. december 2000 - 13:07 #1
Hvis du har en tilstrækkelig stor køleplade kan det faktisk lade sig gøre at undvære blæseren!!!

Compaq gør dette på deres workstations, som er  m e g e t  behagelige at arbejde ved.

:o) Claus
Avatar billede danneck Nybegynder
21. december 2000 - 13:09 #2
Hvad koster sådan en køleplade?
Avatar billede trille Nybegynder
21. december 2000 - 13:12 #3
(fortsat)

Men ellers drejer det sig om at få en kvalitetsblæser, som har kuglelejer (ball bearing) i stedet for de billige glide-lejer (læs: ingen, whatsoever)

et eksempel er:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607955

venligst,
Claus
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. december 2000 - 13:22 #4
vær lige opmærksom på at ikke alle motherboards har plads til en stor køleplade! er der andre producenter end Compaq der benytter sig af køleplader istedet for en cooler??
Avatar billede trille Nybegynder
21. december 2000 - 13:28 #5
IBM, Dell, Gateway etc...

Men mit råd er da helt klart at suse ned i en butik og få syn for sagen!

:o) Claus
Avatar billede snowball Novice
21. december 2000 - 13:45 #6
Jeg har selv en PIII 800 med en standard Intel køler og ja; hva\' skal jeg næsten sige. Den er ikke ligefrem lydløs men den larmer heller ikke så den ikke er til at i nærheden af!  Dog har jeg set mig om efter en ny køler der larmer lidt mindre. Se evt. www.studiedata.dk !

Så ja; du kan altså sagtens få kølere der \"larmer\" mindre !

Snowball
Avatar billede kalou Nybegynder
21. december 2000 - 14:09 #7
Hvis din CPU er en FCPGA kan jeg varmt anbefale en \"Golden ORB\" blæser. Den kan købes for ca. 150 kr.
Avatar billede teknik Juniormester
21. december 2000 - 16:07 #8
Hos Noise control www.noisecontrol.dk sætter de focus på støjkilderne i En PC, og støjdæmpning.
Der er normalt 3 (væsnetlige) støjkilder i en PC

Kabinet/PSU blæser(e)
Processor blæser
Harddiske

De tilbyder støjsvage blæsere, støjdæmpende ophæng til Harddiske og endog lyddæmpede kabinetter

Hvis du er ude efter en støjsvag PC....Så:
Vær opmærksom på, at  støjen fra CPU - blæseren normalt er den bedst dæmpede af de tre !!!
(sidder jo inde i kabinettet) og er dermed den støjkilde, som betyder mindst

mvh :-)
Teknik
Avatar billede danielhep Nybegynder
22. december 2000 - 11:21 #9
hvorfor købe Pentium når man kan få AMD????
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 11:30 #10
Danielhep: Hvorfor stiller du spørgsmål istedet for at medvirke til at svare på ovennævnte?
Hold dig til emnet!
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 21:24 #11
Hvis du skal have en nem, hurtig, og rimelig lydløs køling så kig på www.2coolpc.com , den er så enkel (og grim) at det er noget man selv kan bygge med gaffa og papir, og det virker !!
Den kan også købes på www.studiedata.dk
Avatar billede joe13 Nybegynder
31. december 2000 - 17:40 #12
danielhep>> fordi intel styrer og er kongen
(godt nok lidt dyre men prisen følger som regel kvaliteten!!!)
Undskyld jeg smuttede fra emnet og vil bare lige sige at Orben er et godt valg!!!
Jeg kender en der har en P3 800EB>>Orb 5000/5500 Rpm \"Tomgang\" 20-25 C
Belastet 40- 45 C