Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. september 2003 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SFTP Config

Jeg kører i øjeblikket min FTP Server på Redhat9 med vsftpd servicen.

Jeg har fået SFTP (SSH2) til at virke, hvis man connecter fra f.eks. Cuteftp Pro.

Men når en bruger starter i vedkommendes homedir, så kan han se alle .filerne og ellers hvade rundt i alle biblioteker og ud i roden og ind i andre biblioteker.

Kan man ikke sætte nogle regler for SFTP adgangen. Så de f.eks. ikke kan komme udenfor /home/ (altså ud i roden)
Dette skal dog kun tage effekt i SFTP (fra FTP program) og ikke når jeg f.eks. selv logger ind via Putty

vsftpd har vsftpd.conf..... hvad har sftp...?
Eller er det i ssh.config og sshd.config det foregår.... eller hvordan???
Avatar billede aabenraa Nybegynder
03. september 2003 - 12:36 #1
Ved ikke helt hvordan det virker med sftp.
Men mener at i mange ftp servere til linux kan man sætte et . (mener jeg det er) i starten af brugerens home dir. Det gør at brugeren ikke kan gå længere tilbage en start stien.
f.eks.:    ./root/ftp

Mvh Jonas
AABENRAA
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. september 2003 - 13:43 #2
Prøv i din config fil at indsætte følg.

DefaultRoot    ~

Det vil få brugerne til at "hænge" i deres homedir.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. september 2003 - 21:43 #3
Det virker ikke.

Ligegyldigt hvad jeg skriver DefaultRoot ~ eller /home/

Så melder den fejl når man genstarter
Avatar billede aabenraa Nybegynder
05. september 2003 - 08:34 #4
har du husket at sætte et . (pinktum) inden /dir/  ??
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. september 2003 - 09:42 #5
DefaultRoot ./dir/  -- eller hvordan?
Avatar billede aabenraa Nybegynder
05. september 2003 - 09:46 #6
ja

Jonas
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. september 2003 - 12:10 #7
/