Avatar billede mystik Juniormester
02. september 2003 - 12:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Raid en ny ting

Hej eksperter.!
Er helt ny i denne harddisk raid funktion.
så ville gerne høre hvordan man sætter sine hd op til at benytte denne raid funktion.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 12:41 #1
Det er specifikt for den enkelte raid controller. Så hvis du skal have helt eksakt information er vi nødt til at vide hvad det er for en raid-controller du har, og hvis den er indbygget i bundkortet, hvilket bundkort du har.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 12:43 #2
Vi skal også vide om du har tænkt dig at boote fra drevene, som du laver i raidcontrolleren idet du da skal installere en driver til raidcontrolleren når du skal til at installere windows.
Avatar billede mystik Juniormester
02. september 2003 - 13:17 #3
Mit bundkort er asus p4c800-e/deluxe
jeg vil benytter 2 sata seagate 120Gb barracuda 7.
derudover vil jeg bruge en 40gb harddisk til et andet OS, de 2 sata skal være i raid, mens den sidste skal være alm. ata 100...
skulle der være nogle problemer i det?
Avatar billede the_collector Novice
02. september 2003 - 14:42 #4
Det skulle der ikke. Læs i manuelen ftp://www.asus.it/pub/ASUS/mb/sock478/P4C800E-DX/e1347b_p4c800-e_deluxe.pdf
siderne 5-25 til 5-32 eller 5-33 til 5-37, for at se hvordan det gøres.