Avatar billede staticmotion Nybegynder
02. september 2003 - 00:13 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Afinstallation af Everquest

Godaften til alle. Lige en superspørgsmål: Har installeret Everquest på min puter (Win XP). Et eller andet gik galt under installationen. Forsøgte at afinstallere uden held. Har prøvet at afinstallere både via program CD'er og kontrolpanel; uden resultat. Har tjekket regedit, hvor jeg har slettet relevant folder. Intet held. Ligger stadig på HD og fylder en halv bondegård. Hvad i alverden gør jeg? Hilsen fra Isabelle
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 00:17 #1
Hvis du kan finde instalations mappen i Windows stifinder kan du slette mappen manuelt, det er også en måde at gøre det på.
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
02. september 2003 - 00:20 #2
hej Isabelle... Prøv og installere everquest på ny. derefter afinstallere du det igen.. Det plejer og virke... har jeg selv gjort nogle gange hvis det er gået skidt i det...
Avatar billede staticmotion Nybegynder
02. september 2003 - 00:21 #3
Hej og tak. Installationsmappen er allerede slettet. I første installation installerede den i separat bibliotek, så det var til at finde igen. I anden installationsforsøg (da første gik i kuk) installerede den utroligvis i Windows biblioteket - automatisk... Aner ikke hvorfor... Nogle gode idéer?????
Avatar billede staticmotion Nybegynder
02. september 2003 - 00:23 #4
Hej nighthawk. Har prøvet det. Stadig intet held....
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
02. september 2003 - 00:25 #5
hmmm. og den vil stadig ikke fjerne det... prøv og starte op i fejlsikret tilstand, ved og trykke F8 under opstart, og se om det så kan lad sig gøre...
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 00:26 #6
svært at sige hvorfor, men hvis du har slettet de 2 spil mapper kører livet vel videre igen :-), er det noget du ellers mangler?
Avatar billede staticmotion Nybegynder
02. september 2003 - 00:27 #7
Hej levithan. Det har du fuldstændig ret i :- Hvis ikke lige det var for, at møget fylder 1400 MB på HD!!!!!!! Nogle gode idéer????
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 00:28 #8
hvis du vælger mapperne og trykker delete hvad sker der så
Avatar billede staticmotion Nybegynder
02. september 2003 - 00:30 #9
Hej nighthawk. Det prøver jeg lige. Tak!
Hej levithan. Alle mapper er tilsyneladende slettet. Men i "tilføj eller fjern programmer" listen melder den stadig, at det fylder over 1400MB...
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
02. september 2003 - 00:31 #10
I fejlsikret tilstand plejer det og virke, men kommer selvfølgelig an på hvor meget kuk der gået i det..
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 00:32 #11
Tilføj/Fjern programmer er kun "links" som windows bruger og man kan se hvad det man har installeret fylder. Har du slettet mapperne er spillet helt væk

Hvis du vil af med de "links" skal du ind i Windows registeringsdatabasen og slette de "links" manuelt før de forsvinder
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
02. september 2003 - 00:33 #12
Levithan >>> rigtig nok. men svært hvis hun ikke ved hvordan
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 00:35 #13
yes men lad os nu høre hvad hendes næste kommentar er
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
02. september 2003 - 00:35 #14
yep
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 00:42 #15
staticmotion. din tur til et udspil
Avatar billede staticmotion Nybegynder
02. september 2003 - 00:52 #16
HEJ I TO GENIER! Beklager, det tog sin tid... Intet resultat via fejlsikret tilstand. Levithan - jeg forstår godt, hvad du mener med registreringsdatabasen, men hvad præcis skal jeg kigge efter dér??? Jeg har lokaliseret en folder med nøgler, der hørte til spillet, og slettet den mappe. Men af forunderlige årsager, så genopstår den, når jeg forsøger at afinstallere spillet... Så hvad gør jeg nu? Hjælp!
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 01:12 #17
Prøv og slå automatisk systemgendannelse fra i xp læs nedenstående.

For Windows XP er det lige så nemt. Højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet, vælg egenskaber og fanebladet "Systemgendannelse" og sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse". Klik ok og genstart

Når du er startet op igen, trykker du Start> kør> Skriv Regedit

Find følge sti.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall  og slet navnet på det spil du installede "everquest" vil jeg gå ud fra.

Tilsidst
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 01:13 #18
skal du genaktivere System gendannnemse, gøres på samme måde som du deaktivered det
Avatar billede staticmotion Nybegynder
02. september 2003 - 01:18 #19
OK. Kanon. Tak for det. Det prøver jeg... Vender tilbage om kort...
Avatar billede levithan Nybegynder
02. september 2003 - 02:31 #20
nå jeg daffer i seng, ligger et svar, så kan de selv dele points ud hvis du mener din problem er blevet løst :-)
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2003 - 09:18 #21
Prøv lige denne: http://www.aurelitec.com/software/arplus/
Kan fjerne div. bedre en windåse