Avatar billede bendover Nybegynder
01. september 2003 - 22:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til internet forsvinder??

Hej gutter
Jeg har for nylig købt en router, som jeg har sat 2 pc'ere til og det kørte fint. Men her for nylig er den begyndt at hoppe af nettet umotiveret, og hoppe på igen 5 sek efter.
Hvad kan det skyldes? Der køres XP pro på begge maskiner..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. september 2003 - 22:49 #1
Prøvet og se om der er en firmware opdatering til din router ?
Prøvet at sætte den ene maskine direkte på, og se om problemet stadig er der ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. september 2003 - 14:00 #2
Hvilken internetudbyder har du?
Avatar billede bendover Nybegynder
02. september 2003 - 14:01 #3
Katastrofanet:o)
Avatar billede bendover Nybegynder
02. september 2003 - 14:02 #4
Jeg har opdateret firmware igår aftes, men nåede ikke at teste om der var nogen forbedring..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. september 2003 - 14:33 #5
Det er Stofas DHCP Server der smider dig af, når den renewer eller genleaser dig din IP.

Løsning: Køb en fast IP og kør Statisk IP på routeren.
Avatar billede bendover Nybegynder
02. september 2003 - 16:16 #6
Ok, det kunne jeg selvfølgelig. Er der en logisk forklaring på at det kun er den ene pc som hopper af? Typisk den som er startet op sidst?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. september 2003 - 16:58 #7
Det er ikke pc'erne der hopper af, det er routeren.

Men det er ikke altid man opdager man har været smidt af. Men typisk ryger man af MSN, IRC mv. og nogle spil på nettet. F.eks. CS

Men begge dine pc'er mister signalet på samme tid. Men mange gange kan man slet ikke nå at starte en browser op for at tjekke, før man har forbindelse igen.

Næste gang det sker, så kig i log på routeren. Så vil du se en request på IP eller en renew. Det er der det sker.