Avatar billede jalla Nybegynder
01. september 2003 - 22:04 Der er 12 kommentarer

ekstern cdrom drev

jeg har en bærbar, som jeg lige har formatteret harddisken på.. men problemet er, der er ikke noget cdrom drev i bærbaren. så jeg vil spørge om jeg kan få bærbaren til at læse fra en ekstern cdrom drev, uden noget windows. bare ved at sætte den til igennem usb porten.?? fordi jeg vil gerne installere windows, hvis man ikke kan.. er der så andre løsninger, hvor jeg kan få installeret windows??
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2003 - 22:07 #1
det kræver vel at du kan boote fra USB, ellers skal du bruge startdisketter.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 22:08 #2
Jeg har på et tidspunkt oprettet lign. spørgsmål og der fik jeg afvide at det ikke var muligt, fordi usb først "installeres" senere i opstarten
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. september 2003 - 22:08 #3
Tjaa... hvis du kan sætte den op i bios til at boote på usb drev så vil det sikkert kunne lade sig gøre. Hvis ikke, er der en driver diskette man kan downloade, men jeg må indrømme at jeg havde ikke stort held med den.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 22:09 #4
retaxes >> Man kan da ikke installere windows med startdisketter.

Mener at man på en eller anden måde kan lave en installation over netværk
Avatar billede jalla Nybegynder
01. september 2003 - 22:09 #5
okay.. det var også det jeg fik at vide, at man kan ikke få den til at læse fra usb, uden en driver til cdromen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. september 2003 - 22:11 #6
Her er lidt af hvert mht drivere og usb:
http://www.stefan2000.com/darkehorse/PC/DOS/Drivers/USB/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 22:11 #7
Jeg ved ikke om det virker, men du kan evt. prøve at hente følgende installationsdisketter: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F

De installere i hvertfald forskellige driver og er usb også med der.
Avatar billede jalla Nybegynder
01. september 2003 - 22:11 #8
et netværk?? altså læse windows fra en anden computer med cdrom og så gennem et network?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. september 2003 - 22:13 #9
Måske vi lige skulle have at vide hvilken windows du har tænkt dig at lægge ind ?
Avatar billede jalla Nybegynder
01. september 2003 - 22:13 #10
okay det vil jeg prøve.. i første omgang
Avatar billede jalla Nybegynder
01. september 2003 - 22:13 #11
windows xp
Avatar billede pcpeter Nybegynder
01. september 2003 - 22:47 #12
En anden mulighed er DOS drivere til en ekstern USB-harddisk hvor du kan installere fra. Se her: http://www.theinquirer.net/?article=10215