Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2003 - 19:10 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Knob / km

Godaften.

Jeg er igang med at lave noget matematik som jeg ikke helt forstår. Jeg vil derfor belønne jer med 10 point, hvis I kan hjælpe mig med hvert rigtigt svar og udregning. Jeg har endnu ikke sat nogle point på spil, men det gør jeg efter at jeg har fået nogle rigtige svar.

Klik her for at se de tre opgaver:
http://www.underholdning.frac.dk/opg.htm
Avatar billede ird Praktikant
01. september 2003 - 19:11 #1
*LOL* hvorfor ikke smide de point på nu!
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2003 - 19:12 #2
Fordi, at hvis jeg sætter 30 point ud nu, så kommer der måske kun to korrekte svar, og så er der en masse vrøvl med fordelingen.
Avatar billede peet-49 Novice
01. september 2003 - 19:15 #3
Mener en knob er 7,1615 km
Avatar billede ird Praktikant
01. september 2003 - 19:17 #4
Kan se du æder  point selv i dine spørgsmål :-)

good luck du
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2003 - 19:19 #5
Hvis jeg har gjort det, er det jo nok fodi at jeg ikke har kunnet bruge svarene til noget.
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
01. september 2003 - 19:25 #6
Enig med ird,  - spis point selv og så får du ikke hjælp på Eksperten - ellers en sjov opgave (!)

Henrik
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2003 - 19:28 #7
Hvis I har så travlt med hvor jeg selv har taget pointene tilbage, så vær venlig at skrive hvilke spørgsmål det er sket i.
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2003 - 19:54 #9
Forklaringer:

id 378017:
Der var ingen der havde fundet en acceptabel løsning, og hvis du læser ordentlig efter, vil du også finde ud af hvorfor!

id 375396:
Jeg kunne ikke få programmet som hermandsen forslog til at passe med mit spil. (Mig og musikken - Gilisoft)

id 359504:
Det er en lang forklaring, men den kan du læse under spørgsmålet, to kommentarer efter at jeg har afvist abpdk's svar.

id 349758:
Der står der også forklaret hvorfor jeg ikke har accepteret 1nsane's svar.

id 339843:
Problemet kunne ikke løses, da der var sket et stort problem med Windows som jeg ikke kunne løse. Derfor geninstallerede jeg det. Jeg havde allerede prøvet af geninstallere spillet, men det havde ikke hjulpet. Man afinstallerer jo ikke hele Windows uden at have prøvet at geninstallere spillet.

id 331989:
Jeg kan ikke huske hvorfor at freddy-madsens løsning ikke var rigtig, da denne opgave for mig er længe siden. Jeg for nemlig en stor stak opgaver for en gang om måneden, men jeg kan huske at der var noget der ikke passede.

id 320278:
Lukkede spørgsmålet, da han ikke kom med et svar på hvor man kunne købe disse kort, og hvad de kostede. Jeg ventede i over en halvanden time på at vente, og så lang tid skulle det da heller ikke tage for at finde et svar.
Avatar billede ird Praktikant
01. september 2003 - 19:55 #10
Det gør ikke mig noget :-)

Brug eksperten som du lyster min ven. Men at sætte tid på et spørgsmåls besvarelse er ikke pænt. Men igen gør som du lyster
Avatar billede fangel Nybegynder
01. september 2003 - 19:56 #11
knob = sømil/h ?

sømil = 1.878km eller sådan noget i den dur

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
01. september 2003 - 19:57 #12
sorry - havde ikke tid til at hente hele billedet - se bort fra min kommentar

Morten
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2003 - 20:01 #13
Er det ikke pænt at sætte tid på et svar?

Skal jeg måske vente et døgn eller to på et link, når han skriver at han er ved at lede efter et??? Det lyder som om han er ved at lede. Hvem tror han vil komme med et link efter en halvanden time?
Avatar billede ldrada Nybegynder
01. september 2003 - 20:15 #14
raggie, jeg vil også helt undgå med at hjælpe dig, men hjælp til selvhjælp har alle lov til at få.
Kig din opgave nøje igennem (der er flere sider, kan selv huske at have løst den for nogle år siden.) og der finder du ud af metoden. du vil sikkert løse din opgave inden 10 minutter.
Avatar billede ldrada Nybegynder
01. september 2003 - 20:19 #15
ps. fy skamme raggie, point har ikke en værdi "som sådan", så mange eksperter er ret ligeglade med point, problemet opstår når folk føler sig røvrent for point som de egentlig faktisk har tjent. Lær det til en anden gang, og husk at dine point ikke er noget værd hvis der ikke er nogle der gider at svare på dine spørgsmål!
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2003 - 20:53 #16
I har stadig ikke fattet noget som helst endnu, men jeg ønsker ikke at være medlem af et forum som skal være på nakken af en, så nu lukker jeg min konto. Så nu må I finde en anden at hakke på!!!
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
01. september 2003 - 21:15 #17
lol!
Avatar billede peet-49 Novice
01. september 2003 - 21:48 #18
Vi takker og bukker.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. september 2003 - 08:14 #19
Hmmm... hvad galt havde denne bruger gjort?

Får jeg ikke brugbare svar på mine spørgsmål, tager jeg da også selv point igen. Jeg kunne ikke drømme om at tildele point for et ubrugeligt svar.

Jeg kan kun ryste på hovedet over denne tråd... en - som jeg ser det - seriøs bruger bliver skræmt væk.
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 08:26 #20
hvad skal det til for peet49...
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 08:27 #21
og henrikmoller for den sags skyld! I ewr dæleme IKKE forbilleder!
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 08:28 #22
ewr = er (kors jeg staver sjovt i dag)
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
02. september 2003 - 12:16 #23
Nanoq,

Det er i første omgang at love ti point uden at stille dem ud - når jeg så ser sådan en som http://www.eksperten.dk/spm/375396 så jeg er enig med ird...

Nanoq og Tobias28 - jeg har lige indhentet lidt at ferielaggen  - specielt at lrd er deaktiveret.  Jeg ville gerne vide hvordan et forbillede skal reagere - mit er en lrd med nuanceret sprogbrug!

Henrik
Avatar billede ird Praktikant
02. september 2003 - 14:56 #24
Raggie har jeg på nogen måde generet dig ved mine indlæg har du hermed min undskyldning! Jeg var på intet tidspunkt udepå at genere dig ok!

Skriver at jeg er ligeglad med, hvordan du bruger eksperten på, og burde ikke have kommentere overhovedet. Grunden til jeg finder nogle tråde du æder dine point selv, er fordi du beder mig finde dem. Hvis du kikker efter skriver jeg altid :) hvilkte indikere at jeg ikke mente noget ondt med mine indlæg .)

Håber jeg har forklaret dig, hvordan jeg mente mine indlæg!

Mvh Ird
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 15:34 #25
henrikmoller -> Det er fordi det virker nedladende at grine af en der føler sig forsømt....du har jo slet ikke noget at gøre med denne tråd i forvejen....

Og nedladende bemærkninger er forbudt ifølge E's regelsæt hvis du ikke skulle vide det!
Avatar billede ird Praktikant
02. september 2003 - 15:36 #26
Så fatter jeg ikke cowgirl opretter en tråd udelukkénde for at svine mig, selvom andre mener den ikke er. Men da jeg er den eneste der bliver nævnt deri, kan jeg jo ikke gøre andet end at føle mig truffet.
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
02. september 2003 - 20:52 #27
Hej Tobias,

'Føler sig forsømt' - det tror jeg også de der har hjulpet en bruger som så derefter bare spiser pointene. Nu kan det diskuteres om raggie er en sådan - læs ird's links og døm selv. Jeg er selv i tvivl, men når raggie så hurtigt smækker med døren er det nok fordi der er 'sparet noget op'.

Er

"og henrikmoller for den sags skyld! I ewr dæleme IKKE forbilleder!"

en nedladende bemærkning? JEg savnede en smiley :-)

anyway - er vi ved at være færdige her ? jeg tror vi ved hvor vi står uden at man sådan lige kan flytte med ngen meninger - det må respekteres.

Henrik
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 21:08 #28
mht. at du mener min bemærkning var nedladende kan jeg kun sige...

"med ondt skal ondt fordrives"

ps. raggie skulle anmeldes istedet for det andet der...
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 21:09 #29
modsat mange andre synes jeg mine anmeldelser bliver behandlet ret godt!
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
02. september 2003 - 21:12 #30
no hard feelings - have a nice evening, roger
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. september 2003 - 22:17 #31
henrikmoller:

"mit er en lrd med nuanceret sprogbrug!" <- jeg kunne da ikke være mere enig ;)

Jeg mener lrd gjorde en lille fejl i dette spørgsmål, da raggie ikke har brudt nogen regler. Jeg kunne selv have handlet på samme måde som raggie. Dette har jeg også forklaret lrd via mail.

Men generelt bakker jeg helt op om hans gøren og laden. Jeg mener "jagten" på brugere der misbruger Ekspertens pointsystem er en god ting - når det naturligvis gøres med en passende attitude.

tobias28, hvorfor skulle han anmeldes? - han har jo intet gjort...

Generelt: der er ganske gå ting der er gået galt her. lrd (jeg KALDER dig altså lrd - kan ikke acceptere "ird" ;)) skulle have klappet hesten i dette spørgsmål. cowgirl skulle enten ikke have oprettet sit indlæg, eller måske snarere have ladet være med at hentyde til specifikke brugere. Koncensus af hendes indlæg er jo for så vidt god nok; "bedre omgangstone på Eksperten ønskes".

Min egen konklusion på hele denne misære er, at en masse mennesker har spildt en masse energi, der kunne være brugt bedre andetsteds.

/Mikael
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 23:06 #32
Nanoq -> fordi så kunne DE tage stilling til om der overhovedet var noget at tage stilling til, og så kunne disse lange tråde efterfølgende hvor folk bliver sure på hinanden undgås.....jeg har ikke sagt at raggie har gjort noget forkert.....siger bare at det skal være op til coadmins....
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. september 2003 - 23:09 #33
for HVIS ird (lrd) og alle de andre skulle have uret, burde coadmins bare fortælle dem at det er fuldt legalt på eksperten og de fremover bør lade være med at angribe et sådant tilfælde i fremtiden!

- Men hele problemet i denne sammenhæng synes jeg nu handler om de udefinerede regler mht. pointmisbrug.....mange misforståelser kunne undgås!