Avatar billede eyes Nybegynder
01. september 2003 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CPU Varme problem

Har fornylig invisteret i en Pentium 4 2,4C processor som er med intel boxed køler

mit problem er bare at cpu en bliver alt for varm
ligger omkring 43-45grader ved idle.

Jeg regnede ikke med at det var nødvendigt at bruge kølepasta når der sidder noget sort stof lign. på bagsiden af køleprofilen, der hvor kernen rører.

nogle der har noget erfaring med det?

vil det hjælpe at smøre den ind i artic silver 3 ?

mvh simon
Avatar billede fun22 Nybegynder
01. september 2003 - 17:26 #1
Du har ikke overvejet at det der "sort stof lign." skal af?? Og så noget køle pasta på  i stedet for????

Er dog ikke helt sikker. Kan ikke huske hvad jeg gjode ved min egen :)
Avatar billede wickedd Juniormester
01. september 2003 - 17:30 #2
Jow kølerpasta er altid bedre end det de propper på selve cpuen.
Skrab det af med et stkke plastik og resn derefter med sprit.

Hop så ud og køb lidt silverpaste, klask det på cdu'en (meget lidt af det), og så vil du kunne se en klar forskel
Avatar billede wickedd Juniormester
01. september 2003 - 17:31 #3
Jeg kan ikke ramme tasterne ordentligt kan jeg se .. hmm
Avatar billede eyes Nybegynder
01. september 2003 - 17:47 #4
ok, tak synes sku også det er lidt for varmt med den idle temp :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. september 2003 - 18:02 #5
Hvis du har et MSI bundkort, bliver det ikke bedre. CPU'en ligger på disse grader med deres bundkort. I hvert fald mange af modellerne!
Avatar billede mchief Nybegynder
03. september 2003 - 00:35 #6
Det sorte skal af køleren, det er det værste gang lort faktisk, Enten køber du noget Artic Silver 3 eller noget Titan silver grease, Jeg har en ven som lige har monteret en ny køler samt artic silver på en AMD1400 pipfugl, den faldt fra 59 grader idle til 36 nu og køleren var en Vantec KobberX :)
Avatar billede mchief Nybegynder
03. september 2003 - 00:36 #7
rettelse, Din P4 vil falde en smule ved det og blive mere stabil ;)