Avatar billede joergendamgaard Nybegynder
21. december 2000 - 00:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

AMD K6-2+

Til opgradering har jeg købt 1 500Mhz AMD K6-2+. Iflg. leverandøren er den eneste ændring fra K6-2 og K6-2+ at core er ændret fra 2,2V til 2,00V. Jeg har prøvet den på Acop 5ALI61 og Asus P5A. Resultatet er totalt sort skærm.
Avatar billede promic2 Nybegynder
21. december 2000 - 01:04 #1
Er der Sort Skærm Hele tiden??
Kan du se at den Tæller dine Ram op
Avatar billede morten_b Nybegynder
21. december 2000 - 02:47 #2
Det var dog en elendig opgradering! Kan man overhovedet købe K6-2 processorer mere...?
Avatar billede joergendamgaard Nybegynder
21. december 2000 - 09:31 #3
Ja totalt sort skærm.
Iøvrigt kører begge bundkort med en CPU uden +.
Avatar billede amneziac Nybegynder
22. december 2000 - 18:57 #4
Prøv at rokke lidt med skærmkortet, RAMmene osv.

Det plejer at hjælpe for mig :)
Avatar billede komputer Nybegynder
29. december 2000 - 17:47 #5
Husk at opdatere BIOS så den kan genkende K6-2+  (der findes en til Asus P5A, dunno med Acorp\'en)
OBS; forskellen mellem K6-2 og k6-2+ er IKKE kun at coren er af .18 micron typen (der bruger MINDRE spænding).. Men også at K6-2+ har en indbygget L2 cache (128Kb) som f.eks. K6-III. Derudover har den også PowerNOW teknologi, dvs. en strømbesparende mode.. + flere 3Dnow instruktioner..

Men spørgsmålet er bare om det ER en K6-2+ og ikke en normal K6-2? (det står OVEN på CPUen.. i aluminium\'en.. og der står V-core også )

og HVIS det er en K6-2 så skal den have 2,2Volt.. og hvis den får 2,0 så vil den ikke starte....