Avatar billede mads_s Nybegynder
01. september 2003 - 13:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

digital kamera ~1100 kr

Der er en del 2 MPixel på markedet til ca. 8-900 kr., men hvis man gerne ville have lidt mere (f.eks. 2,5 MPixel hvis det findes), hvor skal man så søge?

Jeg har købt et 3 MPixel (Aiptek) i ISO til 900, som tager ekstremt uskarpe billeder, hvilket jeg returnerer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2003 - 13:45 #1
du får ikke meget skarphed for de penge, spar hellere lidt mere sammen, du skal op over 3000 kr. for at få et acceptabelt resultat.

Jeg købte selv et til 1200 kr. og det var dårligere end mit gamle Olympys 800 til 10.000 kr.
Olympus'en har "kun" 800 Mpixel!
Avatar billede jensendk Nybegynder
01. september 2003 - 13:53 #2
Ellers, shop brugt.. www.dba.dk f.eks.Dig., Canon Digital Ixus V2, 2 megapixels, ubrugt, perf. stand til 1500.. Et godt bud til prisen.

Det er ikke mængden af megapixels, der afgør skarpheden, det vigtigste er, og vil være, optikken.. Gå efter mærkevarer som Canon, Olympus, Nikon, Sony eller Fuji.. Ikke at  andre ikke kan være gode, men de  er alle gode bud
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. september 2003 - 13:54 #3
retaxes> mener du ikke 800 Kpixel?

/per
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2003 - 14:00 #4
det er rigtigt at optikken er meget vigtig, men opløsningen i pixel er lige så vigtig.

hoerup> jo, der skulle ha' stået 0,8 Mpixel ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2003 - 14:01 #5
jensendk> som gammel fotomekaniker burde jeg ha' husket det med optikken ;o)
Avatar billede mads_s Nybegynder
02. november 2003 - 17:17 #6
Tak for jeres svar, jeg endte med at købe et 2MP Kodak, som var udmærket skarpt, omend jeg kunne have ønsket flere MP. Jeg synes jensendks indlæg var det eneste der svarede på spørgsmålet, men det var jo bare en kommentar. Hvis du vil have point, så skriv et svar.
Avatar billede mads_s Nybegynder
25. april 2004 - 18:28 #7
luk
Avatar billede organist Nybegynder
02. juli 2013 - 16:48 #8
For nu at fortsætte med fotomekanik:
Jeg har en Zuiko normaloptik 5o mm. brændvidde med en lysstyrke på 1:1,8.
Af en eller anden grund kan blænderringen ikke drejes på til mere end 2,8. Har nogen et forslag til hvad det kan skyldes ?
NB.  Objektivet har ikke lidt nogen skade, -har ikke væet tabt på gulvet el.lign.