Avatar billede jespersp Nybegynder
01. september 2003 - 11:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AP-bridge - Hvad skal man købe?

Jeg skal koble et par maskiner på et trådløst netværk (54Mbit, 11g), og for ikke at købe netkort til alle maskiner, ville jeg købe et accesspoint (AP) istedet.

Jeg skal derfor vel sagtens have et AP der kan køre med bridge funktion... har kigget lidt på løsninger fra D-link, netware og trendnet.

Det ser dog ud til at man nærmest gratis kan få router og 4 ports swich oven i hatten (fx. http://www.trendware.com/products/TEW-411BRP.htm), som man så evt. senere kunne bruge til selv at koble på ADSL, når man flytter fra kollektivet :)

411BRP kan også køre bridge, men dog ikke repeater funktion.

Gode råd er meget velkomne :)

/JesperSP
Avatar billede sir_loser Nybegynder
02. september 2003 - 07:37 #1
Hej jespersp
Jeg kan kun varmt anbefale Trendnet... Har selv kun gode erfaring med dares router/ap/sw. Det er bille og det virker sku......
Avatar billede jespersp Nybegynder
02. september 2003 - 10:18 #2
hehe.. jeg har allerede bestilt den :)
Avatar billede sir_loser Nybegynder
02. september 2003 - 13:58 #3
smukt!!!!! er sikker på at du bliver glad for den!!!!
Avatar billede jespersp Nybegynder
08. september 2003 - 13:08 #4
Min nabo har netop fortalt mig at Trendnet ikke understøtter "Multiple Internal Wireless IP" (eller noget lignende), som skulle gøre at man fx ikke kan koble flere maskiner på trådløst og spille Counterstrike o. lign. - Men har det noget på sig ? Løsningen fra Netware (som dog ikke kan fungere som bro), skulle have den manglende feature http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=174.

/JesperSP
Avatar billede sir_loser Nybegynder
08. september 2003 - 15:45 #5
Jeg ved ikke lige hvad det er din nabo snakker om.... Men jeg kender dog et par stykker som spiler CS via en trådløs trendnet router.... og en masse ander spil.
Avatar billede jespersp Nybegynder
08. september 2003 - 16:01 #6
tak for svaret sir loser - jeg har modtaget min router og hvis der nu var problemer skulle jeg jo skynde mig at benytte den 14 dages returret. Du får points :)
Avatar billede sir_loser Nybegynder
08. september 2003 - 19:25 #7
Hi igen
Jeg kan ikke se hvor problemer skulle opstå... Men ja. Du har jo 14 dag returret.
Men husk at lave en wep. ( Krypto ) Så ander ikke kan bruge dit net!!!
Også er der kun og sige tillykke med din ny Router....... ;-)
MVH
Sir Loser