Avatar billede trucrew2003 Nybegynder
01. september 2003 - 10:00 Der er 16 kommentarer

Bevaring af velfædsstaten

hvordan bevare vi danskere velfædsstaten? tag stilling til dette synspunkt. kom kort ind på udviklingen og nuværende standpunkt??

og jeg siger på forhånd tak!!!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2003 - 10:03 #1
Jeg tror der findes andre og bedre fora til løsning af skoleopgaver ...
Avatar billede trucrew2003 Nybegynder
01. september 2003 - 10:06 #2
ja det ved jeg godt men kan du hjælpe mig eller ej??
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2003 - 10:09 #3
... ikke i et IT-forum ...
Avatar billede trucrew2003 Nybegynder
01. september 2003 - 10:12 #4
kan du fortælle mig hvor jeg kan finde et almen viden forum??
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2003 - 10:15 #5
Tjaa, måske 'Studerende Online' - www.so.dk
Avatar billede trucrew2003 Nybegynder
01. september 2003 - 10:20 #6
tak men er der ikke nogen her på eksperten man kan spørge om så noget??? er det kun tilegnet it eksperter??
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2003 - 10:23 #7
Næh!

<CITAT>
"Vi beskæftiger os med udveksling af viden på kryds og tværs, mellem mennesker og virksomheder indenfor IT."
</CITAT>

http://www.eksperten.dk/info.phtml
Avatar billede trucrew2003 Nybegynder
01. september 2003 - 10:32 #8
okay men så har jeg lige et passende spørgsmål, hvordan laver man en test til websider, altså i spørgeskema form???
Avatar billede Chewie Novice
01. september 2003 - 11:10 #9
www.kandu.dk prøv her
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2003 - 11:57 #10
Du bruger forskelligt software til de forskellige opgaver et sådant skema kræver - f.eks.:

Udfærdigelse af selve skemaet: Notepad, DreamWeaver, FrontPage, 1. Page el.a.

Upload af skema til server: FTP_LE, CuteFTP ...

Administration af svar: Databaser så som: MySQL, Access ...

Udveksling af data mellem brugergrænseflade og databaser: PHP, ASP, Python ...

Server på din egen maskine for testformål: Apache, IIS ...

Hvis du ikke har kendskab til noget af ovennævnte, vil jeg anbefale dig at gå i gang med noget der er knap så krævende ...
Avatar billede beat-u-up Nybegynder
01. september 2003 - 15:01 #11
tony breindal--> man kan altid smide sådanne spørgsmål ind i fri debat.. vi sidder faktisk nogen her som ikke har en klap forstand på IT, men som sagtens kan yde hjælp til skoleopgaver, så synes liiige du skal snakke for dig selv!!

cowgirl21
Avatar billede beat-u-up Nybegynder
01. september 2003 - 15:02 #12
desuden kan enhver idiot vel tage stilling til det spørgsmål der bliver stillet!! det er et holdningsprincip, og man har ingen ryggrad, hvis man ikke har en holdning!

cowgirl21
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2003 - 15:18 #13
cowgirl21 01/09-2003 15:01:11
Det er så sandelig da også det jeg gør. Jeg har ikke bemyndigelse til at tale for andre.

Så en hver anden tolkning af f.eks.: "Vi beskæftiger os med udveksling af viden indenfor IT." står da den enkelte frit for.

Under divergerende meningsudvekslinger har vi et udmærket korps af med- administratorer og en administrator der kan hjælpe med fortolkninger, måtte sådanne være et problem.

cowgirl21 01/09-2003 15:02:21
Tjaa, jeg mener nu, at det at give udtryk for et mishag under navns nævnelse er at have både holdninger og rygrad.

Om du har ret i, at man kan debattere sådanne politiske forhold som velfærdsstatens bevarelse i et It-forum i en dertil indrettet afdeling, kan jeg ikke kaste lys over. Jeg kan blot forholde mig til mine tolkninger af det regelsæt, jeg er blevet præsenteret for.
Avatar billede beat-u-up Nybegynder
01. september 2003 - 16:09 #14
kender udemærket coadmins.. ret godt endda.. ;O)det er der vist også nogle herinde som har fundet ud af, men det er sagen uvedkommende.. mener bare at der er en folder for denne slags spørgsmål, nemlig diverse -> fri debat, så vi kan sagtens være enige om at spørgsmålet er havnet forkert, men jeg mener stadig at der masser af plads for den slags spørgsmål på eksperten.. ellers må de mange der stiller matematiske opgaver jo også skulle finde et andet sted at være, men så vidt jeg ved har alle de spørgsmål jeg har set ang. matematik fået et yderst flot svar, selvom det ikke er et studieforum. og ang. at tage stilling, så mente jeg ikke at lede ham hen til et andet forum, men at tage stilling til selve spørgsmålet "hvordan bevarer vi velfærdsstaten?" - et spørgsmål som alle i dagens dk burde tænke over!!

cowgirl21
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
01. september 2003 - 16:50 #15
Hej cowgir21 - godt ord igen :)

Jeg har det ret svært med den problematik der går på, at der er plads til sådanne spørgsmål her. Jeg forstår godt, at du og mange andre meget gerne vil hjælpe - det er STORARTET!.

Mit problem er, at spørgere der har fået svar på 'mærkelige' spørgsmål sikkert snakker med andre f.eks. klassekammerater og siger noget a la: "Hey, I kan bare spørge om husgerning på Eksperten, der svare de på alting!" - Og det gør de så i bedste tro, altså kammeraterne og vores mailbokse bliver spammet med - i relation til IT (!) - mindre væsentlige spørgsmål.

Just my 2 cents ... :)
Avatar billede beat-u-up Nybegynder
01. september 2003 - 17:59 #16
forståeligt nok... men det kommer jo helt af sig selv at der ingen svar kommer hvis der bliver spurgt om noget ingen herinde ved noget om... personligt kan jeg godt finde på at "prøve lykken" herinde med viiildt underlige spørgsmål.. men smider dem altid under fri debat..

cowgirl21