Avatar billede kdn Nybegynder
01. september 2003 - 09:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bad block

Ved sidste genstart af vores server, fik jeg denne besked fra Event Viewer'en:

Event ID: 7
"The device, \Device\Harddisk0\DR0, has a bad block."

Hvilket tool kan jeg bruge til at rette det, - hvis det kan rettes?

Serveren kører uden nogle visuelle fejl, men hvor længe...!

//kdn
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 09:58 #1
Kør en scandisk på dine diske.
Avatar billede kdn Nybegynder
01. september 2003 - 13:15 #2
Det er der vist ikke noget der hedder i Windows 2000 Server.
HD'en er delt i to partitioner, - C-drevet er NTFS og D-drevet er FAT32
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 13:20 #3
Jo jo du går ind i denne computer højerklikker på drevet og vælger properties tools error-checking. Min er på engelsk men den er nok nogenlunde nemt at oversætte. Den fortæller så at drevet er låst og om den skal schedule det til næste gang maskinen skal genstartes og det svarer du ja til. Så skulle du være undervejs.
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 13:21 #4
ps. prøv at kører defragmentering på dem også.
Avatar billede kdn Nybegynder
01. september 2003 - 21:18 #5
Tak for hjælpen, - det virkede!

//kdn
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:04 #6
Det var så lidt, men se dig om efter en ny disk for en sikkerheds skyld.
Når de begynder så går det stærkt ned af bakke.
Avatar billede kdn Nybegynder
02. september 2003 - 01:16 #7
Ja, det er jeg klar over, den ryger retur på garantien, er kun et halvt år gammel, har bestilt en ny idag (1/9)...