Avatar billede x-com Nybegynder
31. august 2003 - 16:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk er blevet meget mindre!?

Hey

Jeg har en Western Digital 40 gb harddisk...
Men pludslig siger dos og windows at den hun er 500 mb (ca). hvad kan det skyldes og kan man evt. få den til at blive 40 GB igen!?
Avatar billede peet-49 Novice
31. august 2003 - 16:51 #1
Kør en fdisk og tjek partitionen, er den ikke rigtig, skal du slette partitionen og oprette en ny.
Avatar billede x-com Nybegynder
31. august 2003 - 16:52 #2
Det syns jeg har gjordt et par gange... kan da give det et forsøg mere!
Avatar billede peet-49 Novice
31. august 2003 - 16:54 #3
Du skal huske, at acceptere store diske. Du kan også gå en tur i bios, og se hvad størrelse, der står der.
Avatar billede x-com Nybegynder
31. august 2003 - 16:57 #4
Jeg prøver lige de to ting.. men jeg tror bare ik det virker..!
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. august 2003 - 16:59 #5
Hmmm... prøv lige at kigge i din BIOS og se om den kører LBA eller bare CHS mode... (skal køre LBA)..
JP
Avatar billede peet-49 Novice
31. august 2003 - 17:00 #6
Når du formaterer efter fdisk, hvad siger systemet ang. størrelsen.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. august 2003 - 17:01 #7
Er det efter en formatering/partitionering, eller kom det ud af den blå luft?
Avatar billede hibbe Nybegynder
18. september 2003 - 01:23 #8
Hvilket bundkort sidder der i, hvis det er et ældre, så kan det tænkes at din bios ikke understøtter store diske, og at du "bare" har været heldig første gang. Jeg har prøvet det samme med en 18GB disk. Gik på IBM's hjemmeside og fandt en harddisk utillity, som kører efter post, og finder din disk, derefter havde jeg ingen problemer, og det er nemt at installere, kan downloades som en bootdiskette...
Hibbe:-)
Avatar billede x-com Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:41 #9
Det er ik så gammelt et bundkort... Jeg har prøvet alt efterhånden.. den hdd er død...!