Avatar billede herlock Nybegynder
31. august 2003 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail subject vrøvler (ISO-8859-1) ved lang tekst

Håber nogen har svaret til denne. Når jeg i min web application vil sende en mail, går det fint hvis subject blot består af et par ord...men...hvis jeg laver en længere subject på måske 4-10 ord, kommer det til at se sådan ud:

=?iso-8859-1?B?VGVzdGVyIG1haWwgbWVkIGxhbmcgZW1uZSBsaW5pZSAxMjM0NTY3ODkgb2cgbGlkdCBsYWVuZ2Vy

Håber løsningen findes...jeg har intet fundet på google (ingen klare svar ihvertfald)
Avatar billede razor Nybegynder
31. august 2003 - 13:03 #1
"Tester mail med lang emne linie 123456789 og lidt l"
Avatar billede razor Nybegynder
31. august 2003 - 13:14 #2
Oh - glemte lige løsningen:

<?php
print base64_decode("VGVzdGVyIG1haWwgbWVkIGxhbmcgZW1uZSBsaW5pZSAxMjM0NTY3ODkgb2cgbGlkdCBs");
?>

Giver:

Tester mail med lang emne linie 123456789 og lidt l
Avatar billede herlock Nybegynder
31. august 2003 - 15:11 #3
Så nu kan jeg regne ud at min web applikation "base64_encoder" min subject linie eller ?

Men...hvorn ændrer jeg det...eller...hvad er den korrekte encoding for at undgå den slags ?
Avatar billede mfalck Praktikant
31. august 2003 - 16:49 #4
problemet er - eller rettere var - at ikke alle mailservere understøtter 8 bit hvilket kunne betydet at æøå blev choppet af ved afsendelse. Jeg tror ikke i dag at det er nødvendigt længere; men ellers kan du bruge "quoted-printable"
Avatar billede herlock Nybegynder
31. august 2003 - 17:05 #5
Så gik det...fjernede alle "base64_encode" referencer og nu spiller det bare.

Eftersom du fik mig på sporet razor og jeg ikke er en fedter.. får du pointene...god weekend

Tak for kommentaren mfalck