Avatar billede dougheffernan Nybegynder
30. august 2003 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ide33/66/100/133?

Jeg har købt en Seagate 120GB 8MB cache IDE100, som scorer ca. 17,6MB/s i SiSoftware Sandra 2003's File System Benchmark test.
Når jeg kigger på de andre drev som er på Sandra's liste, synes jeg ikke jeg kommer i nærheden af dem!

Mit system:
ATA100 (7.2Krpm, 8MB cache) 120GB [NTFS, WinXP]: 17873kB/s

SiSoftware Sandra:
ATA100 (7.2Krpm, 8MB cache) 120GB [NTFS, Win2K]: 31400kB/s

Hvordan finder jeg ud af hvor "hurtigt" mit interface kører? Motherboardet klarer ATA100 det samme gør harddisken (jeg synes godt nok en forskel på ca. 75% er lige i overkanten!)
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 15:56 #1
Jeg mener der var rygter om at XP havde noget dårlig HD håndtering, men ved ikke om det stadigt er sådan. Prøv eventuelt med driver opdatering og se om det gør nogen forskel.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. august 2003 - 16:22 #2
evildon - Må jeg godt i al venlighed komme med et lille hip til dig:?

Nu er det bestemt ikke første gang jeg idag og andre dage ser, at første indlæg fra dig bliver smidt som et "Svar". I ovenstående har du ikke engang noget, der berettiger til et svar. Hvorfor kan du ikke nøjes med en kommentar, når du ikke er sikker i din sag? Det ville være mere korrekt optræden på E.
Og den med at "spørger bare kan afvise" duer ikke.

Husk på, at når der lægges Svar skifter farven på spørgsmålet, så andre kan se at der er svaret. Det får let andre brugere til at skøjte videre til næste - for der er jo svaret i dette spm.

Det kræver som god E-bruger, at der også er en vis kvalitet i svaret, og ikke noget "man" bare gør for at være først med et svar (i håb om at få point).
Igen i al venlighed - jeg håber du vil ændre adfærd og kun lægge svar, når du har noget "med kød på" - og ellers nøjes med kommentar. Dokumentation: jeg har set dig lægge svar, hvor du rent faktisk stiller uddybende spørsgmål til opretteren af spørgsmålet. Helt ærlig, det er ikke seriøst nok.

Undskyld for spam. - Evildon, finder du anledning til yderligere diskussion er det bedst at gøre det i en ny tråd. Håber ikke du finder aneldning hertil, og ej heller at du tager det fortrydeligt op. Men blot til eftertanke.  :)
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 16:48 #3
Mit svar er det samme. Prøv med en nyere driver hvis en sådan findes. Kan godt se det kom lidt flygtigt.

Man skal jo også huske at ATA100 ikke fortæller noget om hastigheden. Det er en teoretisk max hastighed på bussen.
Man skal også huske på at hvis det er den samme disk som man starter op på vil testen ikke være helt balanceret. De test der bliver lavet på sider på nettet sætter jo nok disken i som slave på et andet kabel end bootdisken for at det ikke får indflydelse på testen.
Avatar billede sir_loser Nybegynder
31. august 2003 - 01:05 #4
hi...
Det kommer også meget anden på vilket chipsæt man har... Og om de er installert med de riget driver..... Ha maget og sig......
Og som evildon skriver. Vis din disk er bootdisken... Vil de jo køre en masse programme imenst du køre din test. Og det giver helt klar dåliger tal....
MVH Sir Loser ;-)
Avatar billede sir_loser Nybegynder
31. august 2003 - 01:07 #5
Og ja!!! Glæmte lige og skrive. Dit kabel skal også være ATA100. Man kan godt få IDE kabel som kun køre ATA66 men liner ATA100 på en prik... Trist men snadt..