Avatar billede boris Mester
30. august 2003 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk til PC og PDA

Hvordan gør jeg det nemmest, billigst og bedst?
Jeg har allerede et velfungerende netværk i huset og en router, jeg er godt tilfreds med.
Nu vil jeg gerne have følgende:
1) Trådløst netværk, så en bærbar PC kan være med overalt i huset/på grunden. Det trådløse net skal være forbundet med det interne net.
2) Det vil være en fordel, hvis en PDA med bluetooth også kunne være på.
Avatar billede kenp Novice
30. august 2003 - 16:12 #1
hvis du skal have din bærbar på så skal du købe et Accesspoint som du kan sætte til din router samt et wireless pmciakort så køre det.

hvis du også skal køre med bluetooth så skal det køre op imod en computer! jeg har ikke hørt om nogle som kan sættes direkte på et netvækr (ikke at det måske findes)
Avatar billede sir_loser Nybegynder
30. august 2003 - 23:22 #2
Købe en TRENDnet TEW-301PC 11/22 Mbps Wireles PCMCIA. og en TRENDnet TEW-310APB Wireless Access Point Bridge.
Køre lidt for godt på mit arbejdet også er det billig.....
Men giver kenp ret hvad bluettooth angår. Har heller ikke hørt om det til netværk. Kun PCèr og bærbar...
Avatar billede boris Mester
31. august 2003 - 10:15 #3
Tak til begge.
Kan man sætte flere PC'ere til den nævnte access point bridge, eller skal man op og have access point routeren for at få den mulighed?
Avatar billede kenp Novice
31. august 2003 - 10:39 #4
du kan sagtes sætte flere til, nogle skriver at man kan sætte op til 32 på et accesspoint/wireless router, men jeg vil ikke anbefale mere end 20 da det så begynder at gå helt for langsomt