Avatar billede cardinale Nybegynder
30. august 2003 - 15:15 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk

Hvis jeg har en bærbar og en stationær pc - og jeg gerne vil have den bærbare på nettet - trådløst, hvad kræver det så? Jeg har stofanet.
Jeg har en hub - kan den bruges eller skal jeg investere i en router?
Avatar billede hcm Nybegynder
30. august 2003 - 15:22 #1
Hvis du skal ha' den trådløst på, skal du ha' et access point. Det smides på din hub. Dette forudsætter at du har family abb. hos stofa, for ellers kan man kun ha' en maskine på. Alternativt skal du ha' en router, evt med accesspoint, så går den på, og "slipper" de andre igennem. Man kan få en trådløs router til omkring 650 kr. Jeg har en linksys, og den er aldeles glimrende
Avatar billede cardinale Nybegynder
30. august 2003 - 15:30 #2
Hvis jeg læser dit svar korrekt - så kan man ved at investere i en tråløs router, slippe om ved at skulle have familie abb hos stofa?
Avatar billede raus22 Nybegynder
30. august 2003 - 15:34 #3
ja, cardinale, du slipper for at have et familie abb. da routeren bliver den eneste eksterne ip.
Avatar billede cardinale Nybegynder
30. august 2003 - 15:36 #4
Fedt nok - tak for svaret.