Avatar billede elxx Nybegynder
30. august 2003 - 13:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mp3-afspiller

Hej. Jeg står og skal til at købe en mp3-afspiller. Den må mindst have 256 MB, men det må meget gerne være de der med indbygget harddisk. Jeg kender bare ikke noget som helst til kvalitet hvad angår mp3-afspillere, så hvis jeg kunne få nogle tip vil det være rart.
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 13:48 #1
Jeg har selv sådan en Diskman der kan spille MP3. Det virker fint og så er der meget hurtigere at ligge ny musik på for det er bare at lave en ny cd. Det eneste er jo så størrelsen, for den har jo samme størrelse som en almindelig diskman. Prisen er også rar for de kna fås for 300-400 kr.
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
30. august 2003 - 13:49 #2
iPod på 10 GB

Det er en SUPER mp3 afspiller - klasse design, klasse betjening, og til en overkommelig pris :-)

(den kan sagtens (via USB) tilsluttes til PC'er, og softwaren ligeså)

læs mere her : http://www.apple.com/ipod/
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. august 2003 - 13:54 #3
Kig evt. hos www.bosscom.dk det er distributør i DK og har MANGE forskellige mærker og modeller.
Avatar billede timealert Nybegynder
30. august 2003 - 14:02 #4
Hvis du vil have kvalitet skal du vælge en mp3-afspiller fra www.iriver.com. (Dansk forhandler er http://www.techtrade.dk/)

De har flere forskellige, men alle er både lavet med 128, 256 og op til 512 MB, selvom de ikke fylder mere end en lighter!!

Samtidig har de indbygget FM-radio og en MEGET god diktafon. Hovedtelefonerne kommer fra Sennheiser (kvalitet!)

Den kan også bruges som en backop af andre filer end lige mp3, wma og asf som den kan afspille. Displayet er overraskende godt og menu(erne) er gode og nemme. Man kan indstille næsten alt. Fx hvor hurtigt sangtitlen skal køre over skærmen, hvordan det skal vises eller hvor god kvalitet ditafonen skal optage med. Og så forbedre iRiver hele tiden produkterne som man kan opdatere når man har lyst!

Som bonus kan man optage fra direkte fra den indbygget radio, eller fra alt andet blot man husker en ledning.

Ps. Den bruger 1 AA batteri som vare ca 20 timer og vejer ca 35g (u.bat)

Jeg håber det hjalp dig!

se evt. http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iFP-395T
Avatar billede elxx Nybegynder
30. august 2003 - 14:17 #5
Den har godt nok et stilfuldt design. Jeg har bare hørt, at de små må3-afspillere ikke har god lydkvalitet, men jeg ved ikke om det også gælder iriver. Jeg har næsten lige haft en billig memory-stick med indbygget mp3-afspiller. Den var elendig. Hved du noget om, nogle læder som fona eller merlin sælger dem, så jeg lige kan afprøve før jeg køber over nettet?

mvh
Gert
Avatar billede real_icebear Nybegynder
30. august 2003 - 16:16 #6
Men den har da kun USB 1.1 (iriver)
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 16:20 #7
USB 1.1 er jo også det samme som USB 2!
Avatar billede elxx Nybegynder
30. august 2003 - 16:28 #8
Det med overførselshastighed gør ikke meget. Jeg vil have den bedste lyskvalitet. Den skal kunne spille øredøvende højt, og gerne have indbygget harddisk. Prisen gør intet som det ser ud nu.
ang. USB1.1=2.0 Jeg er i tvivl. Jeg har hørt der findes 2 typer USB2.
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 16:33 #9
Jeg bliver også lidt i tvivl nu :)

http://inquirerinside.com/?article=10093
Avatar billede elxx Nybegynder
30. august 2003 - 16:50 #10
Det kan også være ligemeget med USB hastigheden. Lad og ligge det på hylden og istedet finde noget lydkvalitet...
Avatar billede elxx Nybegynder
31. august 2003 - 07:54 #11
Er der egentligt baggrundslys i Ipod? Jeg vil gerne kunne læse det i mørke..
Avatar billede timealert Nybegynder
31. august 2003 - 12:48 #12
elxx -> Iriver gør meget ud af at få den bedste lys frem. Deres afspillere er lavet til at spille musik. Det er en memory-stick ikke. Forskellen er af de billige (og dyre) memory-stick er lavet til at flytte filer og kan som bonus spille musik. Med Iriver's afsppillere er det lige omvendt! :)

Jeg har selv en afspiller fra iriver og alle som har hørt den er blevet positivt overrasket. Det er også 5 forskellige EQs og 1 du selv kan instille (lidt som i winamp)

Hvis du hellere vil have en lidt større med mere plads (10 GB) så se den her: http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iHP-100

Og med hensyn til USB så er USB 1.1 = det man kalder for USB 2
Avatar billede elxx Nybegynder
31. august 2003 - 13:22 #13
Hvis vi skulle ligge Apples Ipod og Iriver op imod hinanden. Hvem skulle man så sige var bedst. Det vigtigste er dog lydkvalitet, brugervenlighed, og kvalitet, samt at den skal kunne spille højt.
Avatar billede elxx Nybegynder
31. august 2003 - 21:10 #14
Ok. Lad os få udlukket nogle. Jeg kan starte med at udelukke alle som der ikke sælger over 512MB... hvilke producenter skal jeg holde mig fra, og hvilke producenter er gode?
Avatar billede elxx Nybegynder
01. september 2003 - 18:01 #15
så. Nu har jeg brugt alle mine point. Nu vil jeg håbe at der snart bliver lidt mere aktivt her inde.
Avatar billede elxx Nybegynder
02. september 2003 - 16:14 #16
ok. Det bliver ganske enkelt. Dette spørgsmål bliver ikke lukket før jeg har fået et svar som jeg kan bruge til noget.
Avatar billede timealert Nybegynder
26. september 2003 - 10:19 #17
Lad os afslutte denne tråd. Her er nogle mp3-afspillere som alle har MEGET hukommelse:
http://www.ipod.com/dk/ipod/
Apple's er meget god oh har et flot ry. Meget anbefalesværdig!

http://www.iriver.com/product/info.asp?p_group=iHP%20Series&p_name=iHP-100
En ny fra Iriver. Af bonus har den radio og kan opdateres løbende da irivre bliver ved at forbedre deres produkter flere år tilbage.

http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=494
Fra Creative. Jeg kender den ikke, men den ser da ok ud. Jeg ville nok vælge den fra Iriver eller Ipod'en (Apple) i stedet.

Lige til sidst, så har river også lavet denne som du lige skal se:
http://www.iriver.com/company/news_view.asp?idx=353

Jeg håber det hjalp dig denne gang
timealert
Avatar billede elxx Nybegynder
26. september 2003 - 12:39 #18
Det gav mig nogle oplysninger, men det har ikke hjulpet. I har dog prøvet.