Avatar billede petruss Nybegynder
30. august 2003 - 05:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætnings problem nt/win2000

Tumpen her har indladt sig på noget som jeg måske nok skulle have sagt nej til men håber ved fælles hjælp det kan klares.
Jeg har et kontor hvor systemet består af server med nt 4,00 og to arbejdsmaskiner en med win 98 som virker fint og så en maskine hvor jeg lige har installeret win 2000 (Maskinen har før været tilsluttet bare med win 98)

Hvad mit problem er?
1:jeg ved ikke en disse om servere og opsætning til dette.
2:jeg kan ikke få drevbogstav fra serveren frem i win 2000.Jeg kan godt komme ind på serveren via netværk men kan ikke køre programmerne denne vej og kan forstå så meget at de skal køres via f.eks. drev g som ikke findes under "denne computer".
Det jeg efterspørger er en fuldstændig vejledning i opsætningen af forbindelsen fra win 2000 til nt 4 server som jeg kan printe ud og tage med.
Jeg har mandag aften til at fixe det og så skal det gerne virke tirsdag morgen så tag endelig højde for alt hvad jeg kan komme ud for :-)
Skulle der evt. være en som har lyst at være backup mand den aften ville det jo være perfekt.
Jeg har den anden maskine at kigge på hvis det kan hjælpe mig.
Er der mere i behøver at vide?
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 11:54 #1
Er det nogle maskiner der står tændt altid ?
Skal du af med den "gamle" server ?
Har du et domæne ?
Kan du få win2000 maskinen i et eventuelt domæne ?

1: Det er ikke så svært at installere og configurere en win2000 server. Det er kun et spørgsmål om hvad man vil bruge den til. (Det er ikke tydeligt af dit indlæg)
2: Hvis du åbner "Denne computer" på win2000 maskinen kan du vælge "map network drev..." der kan du lave et drev på win2000 maskinen der er mappet drev på NT4 maskinen. Der er også et faneblad der hedder "reconect on logon" det skal du vælge hvis det er en forbindelse som altid skal være der.
Dette kræver selvfølgelig at der er delt noget ud på din NT4 maskine.

Det skal lige siges at det ikke er alle programmer der vil kører over netværk.

Jeg vil være tilgængelig her mandag nat fra klokken 0:00 og fremefter.

Håber det hjælper dig.
Avatar billede petruss Nybegynder
30. august 2003 - 15:08 #2
Nej maskinerne slukkes ved arbejdstid ophør.
Serveren er ikke 2000 men nt 4,00 som bare skal køre som den gør, problemmet er det nye win 2000 på den ene arbejdsmaskine.
Server bruges til fildeling og adgang til web og printer.
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 15:13 #3
Vil de ting jeg har skrevet til dig hjælpe dig på nogen måde ? Eller er det ting du allerede har prøvet ?
Avatar billede petruss Nybegynder
30. august 2003 - 15:24 #4
Helt ærligt så ved jeg ikke om det er nok.
Jeg prøvede at gå ind hvor man kunne sætte et drev op men det fik jeg ikke lov til pga. manglende forbindelse.
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 15:30 #5
Men de to maskiner kan da godt se hinanden -ikke ?
Kan du ikke "browse" dig frem til den rigtige share ?
Avatar billede petruss Nybegynder
30. august 2003 - 17:34 #6
Som jeg skriver kan jeg ikke få den til at vise e drev som er det drev jeg skal bruge. Hvis jeg går ind i netværk kan jeg godt se alt på server.
Avatar billede evildon Nybegynder
30. august 2003 - 17:37 #7
Den procedure jeg skrive skulle give dig et "e:" hvis du kalder den det. Den vil så fra din 2000 virke som et hvilken som helst andet drev.
Avatar billede 2216 Nybegynder
09. november 2003 - 12:29 #8
Hej Hvis du kan se server dobbeltklik på andre comp så skulle du få det drev frem du vil dele markere det brug modsatte musetast
tilslut netværksdrev :-))
Avatar billede petruss Nybegynder
24. november 2004 - 07:39 #9
Tid at lukke dette gamle spørgsmål :-)