Avatar billede tofferman Nybegynder
30. august 2003 - 00:26 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Mangler licens til Nero Burning Rom.

Hejsa.
Jeg har en Lite-On cd-brænder, som jeg fik for 2 år siden. Nero Burning Rom fulgte med, men det var en version som ikke virkede under WinXP som jeg fik nogle måneder senere.

Nu er problemet så, at jeg har reinstalleret min Windows, og installeret Nero Burning Rom fra den CD der fulgte med dengang. Men efter at jeg har hentet opdateringen så den virker i XP, siger den at jeg muligvis ikke har licens, og den kører derfor i trial-mode.

Hvad f..... er det for noget pis, og er der nogen løsning på det?

Bemærk venligst at jeg ikke ønsker ukurante serials o.lign., da jeg ikke ønsker at gøre noget ulovligt.
Avatar billede babyworm Nybegynder
30. august 2003 - 00:27 #1
hehe..! :) Hvad med at tage kontakt til din forhandler???
Avatar billede tofferman Nybegynder
30. august 2003 - 00:28 #2
Hehe, det var Alcotini på Falkoner Allé, som nu er døde og borte.
Avatar billede babyworm Nybegynder
30. august 2003 - 00:30 #3
Så skal du bare tage til kontakt til Nero og forklare dem problemet.. gjorde det med et logitech keyboard... de sendte et nyt.. du kan jo højest få et nej...
Avatar billede tofferman Nybegynder
30. august 2003 - 00:31 #4
Ja ok, det prøver jeg. Mente bare at deres opdatering burde tjekke, at man allerede har en autoriseret installation liggende, for det har rent faktisk virket på et tidligere tidspunkt, da jeg lavede det samme.
Avatar billede kimdy Nybegynder
30. august 2003 - 00:57 #5
du skal have nero6.0 det viker
Avatar billede spunk13 Nybegynder
30. august 2003 - 01:12 #6
Jeg har samme problem, og jeg har smidt den der skide paptingest(hvad kalder man den?) væk, selvom jeg ikke kan huske om licens nøglen stod derpå.
Hvad jeg vil sige? Ehh, bare at jeg er med på en lytter :D
Avatar billede chalde Seniormester
30. august 2003 - 01:26 #7
Mener faktisk at man skal betale for at gå fra nero 5.x til nero 6.
De gamle opdateringer finder du her: http://www.ahead.de/en/631933457317970.html
Avatar billede chalde Seniormester
30. august 2003 - 01:27 #8
"If you have a previous version of Nero installed on your computer already, and not in Demo mode, but can not locate your serial key. Then you can do a Simulation Write with Nero, and at the end of the write attempt, when Nero asks you if you wish to Save, Print, or Discard the Nero log file, please print the Nero log file. Near the top of the Nero log file you will find your Nero Serial key listed and it will look similar to: 15xx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx"
Avatar billede chalde Seniormester
30. august 2003 - 01:29 #9
"If you have bought a Nero 5.5. retail version or serial number after May 1st 2003, you are entitled to a free upgrade.
If you bought the retail version in a store please register at: http://upgrade.nero6.com/en/index.php"
http://www.ahead.de/en/631939968877455.html
Avatar billede mrhan Nybegynder
30. august 2003 - 01:29 #10
Chalde har fuldstændig ret.....en opgradering til ver. 6.0 koster penge.....men nap dog en af de gamle opdateringer som hans link henviser til....så køre den igen  :-)
hilsen
mrhan
Avatar billede summer Mester
30. august 2003 - 10:10 #11
tofferman hvis det er nero 6.0 du har opdateret til, kan du roligt afinstallere den igen, hvis du ikke vil betale for denne version. Din cd. er sikkert nero 5.0 og du kan derfor frit opdatere til 5.5 som chalde linker til.
Det er jo sikkert af "økonomiske" årsager ahead ikke længere tilbuder gratis opdatering til sidste nye version, som de har gjort i flere år.
Nu har jeg godt nok ikke XP men kan ikke forestille mig at nero ikke funker på den.
Avatar billede tofferman Nybegynder
31. august 2003 - 18:23 #12
Det er version 5.5.9.17 jeg har. Det er IKKE version 6
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2003 - 19:12 #13
Avatar billede summer Mester
31. august 2003 - 21:01 #14
Hvis din cd er indkøbt FØR 1/5-2003 har du ikke ret til gratis opdatering til 6.0
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. september 2003 - 00:19 #15
Undskyld jeg først svarer nu, men den VIL ikke. Heller ikke selvom jeg prøver med en 5.0 update :-(

Lukker spm.