Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2003 - 00:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Standard browser - forskellige for hver bruger?

Jeg har 3 brugere på min computer som kører Windows XP Pro. 1 administrator bruger og 2 almindelige brugere. Nu er det sådan at den ene bruger vil bruge Mozilla FireBird og den anden Internet Explorer.

Det ser desværre bare ud som om at det er administrator som skal sætte standard browseren for brugerne - men det er endten at alle skal bruge IE, eller også skal alle bruge FireBird. Der er ikke en mellemvej, hvor hver bruger kan have hver sin indstilling.

Eller hvad?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
30. august 2003 - 01:40 #1
Når du installere dem, kommer der så ikke link/genvej på skrivebordet e.l. som leder til internettet via den browser, som linket/genvejen "hører" til. ? Jeg prøvede at installer Netscape engang, og der kom der sådan et link/genvej. Så kan brugeren jo bare klikke på den, og være lige glade med standardbrowser. Ellers ved jeg ikke hvordan det kan løses.
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. august 2003 - 06:49 #2
Det med genvej på skrivebord, er der noget om, men hvis progammerne ikke selv laver genvej, kan du finde startfilen (exe)og lægge den ind i en genvej
Avatar billede fangel Nybegynder
30. august 2003 - 08:32 #3
FireBird til folket!

så vidt jeg husker findes der endnu ikke en install fil til Firebird, men du skal bare un-zippe mappen du henter og så er det MozillaFirebird.exe du skal kører!

du kan så lægge en genvej til denne på skrivebordet - for windows er ikke _NOK_ multi-user til at kunne det du vil have det til (jeg har i hvert fald aldrig fået det til det)

---

men hvorfor vil nogle overhovedet bruge IE?

Morten
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2003 - 10:03 #4
lsskaarup> Men hvis man klikker på et link inde fra sit mail program, så åbnes default browseren.

Magictouch> Se svaret til lsskaarup

dea_pg> Se svaret til Magictouch

Og hvorfor nogen stadig vil bruge IE - jo, den fungere stadig udenmærket til det den skal gøre. Men det vil jeg ikke tale om nu - det skal bare virke! :-)
Avatar billede ohmish Nybegynder
30. august 2003 - 10:56 #5
"nogle" = størstedelen af verden
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. august 2003 - 13:26 #6
Jeg er lidt forvirret nu, gik spg. ikke på browser?
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2003 - 13:30 #7
Jo, det er Internet browsere jeg taler om. Men at lave en genvej på skrivebordet gør ikke en browser til at være default browser.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
30. august 2003 - 15:35 #8
goulduck --> Det har du selvfølgelig ret i. Jeg ved ikke om man kan ændre browseren i Outlook, jeg har kigget efter uden at finde noget, men derfor kan det jo godt være der.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2003 - 15:45 #9
Nu bruger jeg Outlook Express, men den bruger default browseren, så der kan man ikke rette noget til. Jeg er næsten helt sikker på at det samme er gældende for Outlook. Disse programmer siger bare til styresystemet at der er en som vil ind på "http://www.eksperten.dk/" og så står styresystemet for at åbne default browseren og åbne siden.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. december 2003 - 21:39 #10
Lukker ned ... med lidt held får jeg skiftet til Linux.. :-)