Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:12 Der er 125 kommentarer

Der er noget galt her! hjælp mig det kan ikke passe

Hejsa. Efter at jeg har fået en ny computer kører den rent sagt af helvedes til i spillene. Ude i windows er den super og til installering af prg osv.
Men ikke ordentlig i spil, den hakker selv på de dårligste opløsninger, jeg ved ikke hvad problemet er det er virklig nederen
Jeg har formateret og installeret hele moliviten,drivere, osv. Har rodet med kortets indstillinger uden hjælp jeg ved ikk hvad der er galt.

COMPUTEREN
Operating System: Microsoft Windows XP Home
System Manufacturer: AOpen
System Model MX46-533V II
BIOS: AOpen - 42302e31
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Memory: 512MB RAM (DDR))

GRAFIKKORTET:
Card name: NVIDIA GeForce4 Ti 4200
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce4 Ti 4200
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 128.0 MB
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit)
Monitor Max Res: 1600,1200
Avatar billede babyworm Nybegynder
30. august 2003 - 00:17 #1
Har du installeret den nyeste DirectX
Avatar billede tofferman Nybegynder
30. august 2003 - 00:17 #2
Har du installeret en Detonator-driver? Det skal du, ellers kan du ikke udnytte det hurtige skærmkort.
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:18 #3
WindowsXP installerer selv en standardskærmdriver til Geforce kortene, men den giver ret så miserabel 3D understøttlse.

En god ide vil være at prøve med Detonator driveren fra
www.nvidia.com

mvh :-)
Teknik
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:21 #4
jeg har directx 9.0 liggene.

En detonator driver?? jeg kører med en nvidia driver 44.03.

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ;/ det er totalt nederen
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:23 #5
En detonator driver?? hvilken ville i anbefalde mig??...
Men det kan da ikke passe at det skal hakke i f.eks. fifa 2003 eller andre spil med sådan en cool puter der...
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:23 #6
En anden ting er, at du for nyere bundkort som dit også skal huske at køre installation af driverne til bundkortet, fordi de drivere, som er integreret i WinXP eller ikke her er "Optimale".

Bundkortsdrivere bør installeres _før_ skæmkortsdrivere.

Lige et direkte link til XP driveren t. skærmkort.
http://download.nvidia.com/Windows/45.23/45.23_win2kxp_english_whql.exe
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:25 #7
---> teknik

Efter at jeg har hentet den driver så skal den anden vel slettes ik? derfter den her installeres?
Men har du/ I været udsat for noget lign?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:25 #8
---> Teknik tak er ved at hente driveren...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:27 #9
Men den driver til mit bundkort det ligger vel på cd'en til det right? eller er det noget som skal hentes ved siden af?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:29 #10
Den driver du bruger er tydeligvis en rimelig frisk detonator, og dermed er det sikekrt ikke løsningen at hente en ny.

Men noget er der galt.
Spil burde bestemt køre 100% ok, med det system du har.
for at teste ku du fx. køre en 3D mark test.

Med den lidt ældre 2001 test her
http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml

Så burde din PC score i omegnen af 10.000 points.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. august 2003 - 00:29 #11
check lige dine agp indstillinger for grafikkortet i bios. Er de optimale?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:30 #12
Bundkortsdrivere ligger som du siger på den medfølgende CD...og der er opgradering kun sjældent nødvendig
Avatar billede tofferman Nybegynder
30. august 2003 - 00:33 #13
Hvad har du af perifært hardware?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:33 #14
AGP indstillinger?? hvad vil det sige?? altså den har jeg sat til 128 DDR på motherboardet. men det hjalp ikke meget.. ;( desværre det er nederen...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 00:35 #15
Kig lige her:
http://www.eksperten.dk/spm/320436

Det lader til at køre hurtigere ved at slå v-sync fra i opengl indstillingerne på grafikkortet.
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:38 #16
AGP indstillingerne er normalt "i orden" helt automatisk...hvis du er i tvivl, så kan du (i BIOS) forsøge en "Load BIOS defaults" eller "Load optimum defaults"...hvis der er sådan én.

...Ku' forresten også være din CPU køler, som sidder dårligt på.
Hvis det skulle ske, så reduceres processor hastigheden automatisk
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:40 #17
----> tonnybrandt
Har slået det fra men uden hjælp.

----> teknik
Det tør jeg ikke, fordi at hvis den ikke starter eller sådan noget. Men det med køleren kan du måske have ret i. Men er det ikke noget med at man kan tjekke det ude i bios hvor varm den er ??
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:43 #18
Det burde bare køre derud af men den putter og de ting der er i  den. Men der er ngoet som ikke vil ?!, jeg ved det ikke er simpelthen løbet tør for ideer ;(
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:44 #19
Jo, der er normalt en temperaturindikator i BIOS
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:45 #20
tjekker den lige
Avatar billede serverservice Praktikant
30. august 2003 - 00:46 #21
hvis det er et 8x agp skal det vel også indstilles i bios til 8x agp?
jvf. http://www.nvidia.com/page/geforce4ti.html
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:49 #22
For at hitte ud af hvilken del af dit system som "Halter", så var en test med Sisoft Sandra  http://www.sisoftware.net/redirect/dload.php?id=30
sikkert en god ide.

Det tester dinn PC'e ydelse, og viser værdier for sammenlignelige systemer.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:50 #23
det er et 4 agp kort.

Og min temp ser således ud:
CPU = 41
System= 31

men skrev det her også op:
CPU clock 100
DRAM FREQ 133x2
1mhz click DISABLED
DRAM Clock 133

Init Display First PCI
AGP Auto Calibration Enabled
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 00:50 #24
I spørgsmålet jeg henviste til nævnes også powerstrip programmet. Prøv evt det.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:52 #25
kan ikke lige komme til at hente det... men venter lidt
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 00:52 #26
powerstrip??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 00:54 #27
Ja her kan du hente det http://www.entechtaiwan.com/ps.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
30. august 2003 - 00:54 #28
Det lyder mere som om den skal clockes anderledes?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:54 #29
AGPx4 > AGPx8 er ligesom V-sync kun af marginal betydning.

Begge disse _kan_ have en indflydelse, men i de allerfleste tilfælde vil den "indflydelse" være på 1-3% i meget sjældne tilfælde (dx8 egnet software) måske så meget som 10%.
Men i alle tilfælde ikke kraftfuld nok til at give en "bremsning" af systemet i den "vægtklasse" der er tale om her.
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 00:56 #30
Hmmm....burde CPU clock ikke (som minimum) være "400"...
Avatar billede serverservice Praktikant
30. august 2003 - 01:00 #31
->teknik , vi er vist på rette spor nu . cpu clock skal sættes op og gange frekvensen ned. Der må være nogle instruktioner med pcén, (jeg er ikke ekspert på området)
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:00 #32
Powerstrip programmet er primært beregnet til "overclocking" af grafikkortet.
..burde ikke være løsningen her.
Men du kan vist nok se hvad din AGP faktor står til ...et sted inde i powerstrip programmet.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:00 #33
hmmm!!??

----->tonnybrandt
jeg har hentet det nu hvad så ??

----->teknik
hvad finder vi ud af så?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:01 #34
Okay men hvor kan jeg se det henne?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:02 #35
400x6=2400 ...det er den normale...(den billige)
Men du har muligvis investeret i den lidt dyrere 533... så bliver det en faktor 4,5
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:03 #36
hvad snakker vi om her teknik ? er det fsb ??
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:04 #37
den finder mit grafikkort, det prg = powescript skal i bruge noget info derfra??
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:06 #38
Indstillingen sker normalt på samme bios side, som den hvor du aflæste CPU frekvensen.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:06 #39
ja? hvad skal jeg indstille der??
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:06 #40
men hvad med det powerscript program dropper vi det?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:07 #41
Det store tal ...400 eller 533 kaldes gerne for FSB - ja
6, eller 4,5 er "Multiplier", men den kommer altid automatisk, når det er en Intel CPU
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:08 #42
ja ok ? men teknik skal jeg indstille noget?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:09 #43
...mht. Powerstrip...jah...det kan du roligt droppe...
har brugt det en del...men er meget sikker på, at det ikke kan bidrage med ting af værdi mht. at løse ddette problem.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:10 #44
okay, mit problem er noget fucked up sry sproget. Det er meget irreterende, skal måske til forhandleren med den i dag... Men teknik hvad siger du?? skal der indstilles noget i bios?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:11 #45
der hvor du fandt
CPU clock 100
DRAM FREQ 133x2
1mhz click DISABLED
DRAM Clock 133

Skal du forsøge at rette CPU clock til 400....eller se efter en CPU/FSB ratio på 4/1 eller 1/4...kender ikke din BIOS ...så "famler" lidt meget i mørket her.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:11 #46
hmm men ka jeg ikke risikere at brænde det hele af ??
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:12 #47
...mit bedste råd er fortsat:
Hent Sandra programmet....
Kør  CPU, RAM og Grafik tests

Læs hvad Sandra skriver....
Og så har du indkredset fejlkildeen...

Det gør tingene lettere...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:13 #48
okay men har du muligvis icq?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:13 #49
Nej, du kan ikke brænde det hele af...kan man ikke med de nye grejer...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:14 #50
Okay. Dvs der er ikke noget jeg skal frygte?? men tror du det kan være mit problem ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:15 #51
Før i går helt amok i bios'en, var det så ikke en ide at se hvad windows mener at cpu'en kører af hastighed ???????
Det kan ses på den først side i dxdiag. Skriver den 2400 p4 er bios indstillingerne iorden.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:16 #52
tjekker det ud... du siger dxdiag? okay...
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:16 #53
Svarer principielt kun via eksperten...(sådan er reglerne jo også :-)

Har i øvrigt rigeligt trafik på ICQ som det er...beklager.

..men jeg slutter for i aften - nu.

Held og lykke med det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:17 #54
(klik start |kør, skriv dxdiag og tryk enter)
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:17 #55
System Manufacturer: AOpen
System Model: MX46-533V
BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 109MB used, 1141MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0b (4.09.0000.0902)
DX Setup Parameters: Not found
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:18 #56
var det det du skulle bruge eller mere?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:19 #57
Den står rigtigt. Ellers ville den have skrevet en lavere hastighed.
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:19 #58
Usp...den var ny (for mig)...altså at den viser CPU hastighed !
Gad vide om det er en ny faciliet
Placeringen er i øvrigt
C:\windows\system32\dxdiag.exe
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:20 #59
okay, dvs der skal ikke pilles noget i bios vedrørende cpuen ?

Men jeg aner ikke hvad der kan være galt. an prøve at hente sandra---
Avatar billede serverservice Praktikant
30. august 2003 - 01:21 #60
tonnybrandt - men hvad med bushastigheden hvis den er lav. ville man kunne se det?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:21 #61
yep Teknik...

Men boyzzz er i nogensinde stødt på noget lign ?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:21 #62
kør evt. de forskellige grafiktest også
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:22 #63
har noget performance test
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:23 #64
dannyboyd >> Da cpu'en er clocklåst, må fsb'en simpelthen stå rigtigt ellers ville den også vise lavere hastighed. Cpu hastigheden er jo bestemt af clockfaktoren (som er låst) gange fsb hastigheden.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:24 #65
...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:24 #66
skal jeg hente det her og køre en test?
http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:25 #67
forresten det sandra prg. hvor kunnne det hentes henne?
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:25 #68
Enig m. tonnybrandt - de 2400 står til troende
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:25 #69
hmm
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:25 #70
Kommentar: teknik
30/08-2003 00:49:29    For at hitte ud af hvilken del af dit system som "Halter", så var en test med Sisoft Sandra  http://www.sisoftware.net/redirect/dload.php?id=30
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:26 #71
takker!
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:26 #72
men ---> teknik, hvad bliver vi enige om ? skal der kiges på det der med cpu ude i bios ? eller...
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:27 #73
sandra er "bedst"...det andet vil sådan set kun konkret "bekræfte" hvad du selv kan se....nemlig at det kører skidt...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:27 #74
Okay henter sandra...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:28 #75
damm akn ikke komme til at hente på deres side ; (
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:28 #76
Mens du henter det så....
En ting jeg ville checke som noget af det først var om acceleration var enabled på fanebladet display i dxdiag. Er den nederste ikke enablet mangler der bundkortsdrivere.

Men SiSoft vil kunne fortælle en masse om dit system, så jeg synes også det er en god ide at køre testene.
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2003 - 01:28 #77
Glem roligt BIOS så...CPU'en er åbenbart sat til 2400 Mhz..og så er det ok...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:29 #78
okay ----> tonnybrandt, prøver på at hente det. Men hvad siger du med den display i dxdiag?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:31 #79
ER i gang med at hente det. Fylder småt 7 mb. Tager ikke lang tid...
Håber så jeg kan få lidt hjælp i det sandra prg.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:33 #80
Men hvordan kan det være at Unreal T 2003 kører flydene??? mens et spil som fifa, battlefield hakker totalt meget?
Det er så latterligt...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:34 #81
Det ene kører sikkert directx, mens det andet kører opengl. 2 forskellige måder at snakke med grafikkortet på.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:34 #82
SÅ ER SANDRA INSTALLERET!!! hvad så?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:35 #83
okay... men jeg har fået sandra installeret...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:38 #84
Klik på opengl. Står der yes i alt det under gl_extensions ?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:39 #85
hvorhenne?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:39 #86
på kortet ?? eller i sandra?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:40 #87
I Sandra. under opengl video information
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:41 #88
ja det gør der
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:41 #89
...?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:44 #90
Kig efter i dxdiag om acceleration er enablet, som jeg spurgte om før
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:44 #91
okay...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:46 #92
Direct Draw acceleration = enabled
Direct 3d acceleration = enabled
AGF texture acceleration = enabled
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:49 #93
hvad så?
Avatar billede mrhan Nybegynder
30. august 2003 - 01:50 #94
Lyder meget underligt alt sammen. Jeg foretrækker at køre opengl i alle de spil det kan lade sig gøre i.....men nok om det...
Har du overvejet at det kan være dit grafikkort der muligvis er defekt på en eller anden måde....Noget tyder på det....Glæder mig til at høre en eventuel løsning...
Hilsen
mrhan
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:51 #95
Så er directx også iorden.
Der er nogle benchmark i Sandra. Prøv Memory Benchmark. Når den er færdig vil den skrive nogle "tips" nederst på siden. Se hvad den siger der.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:52 #96
jeg glæder mig også til at høre om en løsning hvis det crap ville virke... men har ingen ideer om mit grafkort er defekt. kørte en test på det i perfomance der fik jeg gange gode resultater!!
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:53 #97
hvilken af dem ----> tonnybrandt?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:55 #98
er det af cpuen?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 01:58 #99
Memory Bandwith Benchmark.
Checkede lige de 2 spil du snakkede om og Unreal kører opengl og Battlefield kører ikke opengl. Det tyder på et problem med directx, efter min mening.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 01:59 #100
så er den kørt hvad skal du have at vide??
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:00 #101
hmm hvad med fifa?? men selvom jeg ike havde 9.0 directx liggene men istedet 8.1 var det samme problem
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 02:00 #102
Stod der noget nederst på siden. Nogle tip om hvad du kunne gøre.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:01 #103
?? vhike tip? skal de være der?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:02 #104
er det det der står i den lampe der nederst?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:07 #105
Tip T5008 - If you want to run a specific benchmark instead of the best benchmark for the system click the Option button and enable/disable the benchmarks you want.
Fix: Nothing to fix.

Notice N5004 - The benchmark is synthetic and measures one aspect of system performance. It is not meant to indicate real-life performance, whatever the latter means for you. This depends on what specific applications you run, amount of data manipulated, etc. There are other benchmarks (BapCo, WinStone, WinBench) that attempt to measure general application performance.
Fix: As long as you keep this in mind, all should be OK. To find out more about just what the benchmarks measure, refer to Help, the on-line documentation and FAQ. Do not try to infer more than can be inferred from the results.

Notice N5006 - We make changes to the benchmark code from version to version and generally overhaul them completely when the major version changes (e.g. 9.0 from 8.x). This is unavoidable if we are to keep the benchmarks up-to-date with new technology and optimise the results following feedback from previous releases.
Fix: As long as you keep this in mind, all should be OK.

Warning W5400 - Low memory bandwidth efficiency (advanced test). Generally this means a setting is incorrect or set too “safe” resulting in too low performance.
Fix: Check memory timings (reduce them) or check other chipset or memory speed settings.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:07 #106
der var det der stod der...
Avatar billede mrhan Nybegynder
30. august 2003 - 02:12 #107
Du har sikkert ikke lavet denne fejl men klokken er jo mange så alle fejl er vel tænkelige..  :
Du er helt sikker på at du har downloaded og installeret den rigtige directX....altså den der passer til dit styre system.....??
Bare lige for at udelukke det  :-)

hilsen
mrhan
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 02:12 #108
Hmm... den sidste lyder ikke alt for godt.
Men jeg kom lige til at tænke på om du downloadede drivere fra aopen da du havde geninstalleret maskinen. Jeg har checket og der ligger agp-drivere til motherboardet deroppe. Her er et direkte link til agp-driverne.
http://download.aopen.com.tw/downloads/userdownload_List.asp?Publish=Yes&nowok=Yes&RecNo=4017&Model=MX46-533V
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:16 #110
mrham---> det er directX 9.0B

tonnybrandt---> er ved at hente en agp driver. men er det ikke bare en driver til det skærm kort der er onboard?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:18 #111
er det skidt det her:
One of the mainboard fans has failed or is spinning too slowly. This should appear only if the mainboard has a temperature-monitoring sensor installed and the fans have tachometers. If the fan is speed controlled, this may be normal.
Fix: If the fan is not speed controller, power down the system immediately. Open the case and check that all the fans are working and check whether components are unusually hot inside. Make sure the components have good all-round ventilation.
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:18 #112
tror jeg smutter i seng drenge... vi foresææter i morgen... ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2003 - 02:18 #113
Nej, det er hvordan windows kommunikerer med agp porten. Skrærmdriveren er der også, men den fylder en del mere. Er det onboard grafikkort disablet enten med jumper eller i bios ?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:20 #114
øhh?? ved det ikke
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:21 #115
ved bare der sidder et onboard...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:21 #116
hvordan det er disablet ved jeg ikke..
Avatar billede mrhan Nybegynder
30. august 2003 - 02:22 #117
Ja ok....ville bare sikre mig at du havde installeret den rigtige....directx eksistere jo osse til win 98 og me...osv....lidt skidt hvis det var den forkerte version du havde hentet..!!!
Har du tjekket at dit onboard grafikkort er deaktiveret i bios..???

Hilsen
mrhan
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:24 #118
nej for jeg ved ikke hvad det hedder deriinde. Men jeg ved hvor lydkrtet onboard sidder samt netkoret og usb altså ude i bios. men ikke med skærmkortet
Avatar billede mrhan Nybegynder
30. august 2003 - 02:28 #119
uha...det kan sagtens være derfor skidtet ikke vil køre.....det onboard kort skal deaktiveres....enten via jumper settings, som du kan læse om i manualen til dit motherboard. Eller osse via bios...

Hilsen
mrhan
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:30 #120
men hmm... er det ikk deaktiveret når det ikk virker?
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 02:30 #121
fordi når jeg putter skærmstikket idet sker der ikke noget
Avatar billede mrhan Nybegynder
30. august 2003 - 02:43 #122
Jeg er stadig lidt bekymret over om det stadig kan konflikte med dit geforce kort.......men er ikke 100 % sikker.....Men jeg ville hvis jeg var dig tjekke om det er slået fra, bare for at eliminere den mulighed..!!

Hilsen
mrhan
Avatar billede mrhan Nybegynder
30. august 2003 - 02:47 #123
Underligt...jeg sider deperat for at finde en manual over dit motherboard på aopens hp....men kan ikke finde dit kort....
Jeg kan kun finde : MX46-533V
ikke MX46-533V II
irriterende...

hilsen
mrhan
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 08:55 #124
men det er nok det så...
Avatar billede dyzio Nybegynder
30. august 2003 - 08:56 #125
MX46-533V det er det her 100%