Avatar billede zyreux Nybegynder
29. august 2003 - 18:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ang. ISS

Hey..

Jeg har lige installeret ISS på min windows 2000. Jeg kan logge ind på min ftpserver fra en anden com. men når jeg så skal se min website spørger den efter brugernavn, password og domain..? Hvad skal jeg så gøre?

Mvh. Casper
Avatar billede kenp Novice
29. august 2003 - 21:00 #1
har du ikke fået gjort således at man skal bruge login for at se din side! det kan du se under administration og så finde din web-service (nederst)
Avatar billede kenp Novice
29. august 2003 - 21:01 #2
og mener du ikke IIS
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. august 2003 - 21:03 #3
kontoen iusr_xxx skal have ntfs rettigheder til at læse din web mappe.
Avatar billede zyreux Nybegynder
29. august 2003 - 22:05 #4
Ups :) Det er IIS og jeg vil gerne have gjort så ALLE kan komme ind på min webserver.. Så den skal altså ikke spørger efter brugernavn, pass og domain! Hvordan gør jeg dette? :D
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. august 2003 - 23:39 #5
du gør som kenp siger (tillader anonym adgang), og sørger for at kontoen iusr_xxx har læse rettigheder til din web mappe - så skulle det køre!
Avatar billede zyreux Nybegynder
30. august 2003 - 09:07 #6
Yes det virker. Det havde jeg sku ikke tænkt på :D Hvordan laver man så et underdomain?
Avatar billede kenp Novice
30. august 2003 - 12:04 #7
hvis det er win2k server så tilføjer du det også under administration ;)
Avatar billede zyreux Nybegynder
30. august 2003 - 19:04 #8
Jamen hedder det "Virtualmappe"?
Avatar billede kenp Novice
30. august 2003 - 20:07 #9
når du skriver virtualmappe så har du IKKE win2k server, da alm. win2k ikke understøtter flere domæner end 1
Avatar billede zyreux Nybegynder
31. august 2003 - 09:16 #10
Jeg har Windows 2000 og så har jeg installeret IIS? Og der er noget som hedder "Virtualmappe".? Er det den eller hvad?
Avatar billede kenp Novice
31. august 2003 - 10:38 #11
i stedet for at lave en virtuelmappe så går du 1 nuveau op så du højreklikker på webservicen der kan du sætte dit domæne op.

Men du kan ikke have mere end 1 domæne på en windows 2000
Avatar billede zyreux Nybegynder
31. august 2003 - 11:01 #12
Hvad er virtualmappen så til?
Avatar billede kenp Novice
31. august 2003 - 12:40 #13
Ik noget på windows 2000 kun på server udgaven man kan bruge den.
Avatar billede zyreux Nybegynder
31. august 2003 - 14:30 #14
Oki Doki :D Tak for hjælpen...!