Avatar billede zub-zero Nybegynder
29. august 2003 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan ikke hente fra ftp server

hejsa, sidder og roder med en vens com.

han kan ikke hente fra min ftp server (som er testet, folk sidder og henter fra den lige nu)

Bruger flashfxp og har sat dens port range ti at være 1024-2048

i hans router har jeg sat den til at smide port 21 samt port range 1024-2048 til hans ip.

alligevel får jeg denne fejl når jeg prøver at hente filer:

426 Connection closed (exception : An established connection was aborted by the software in your host machine.  )
Transfer Failed!

Denne får jeg både i passiv og i ikke passiv.

jeg kan fint liste filer og kan også hente meget små filer (fx txt tiler med nogle få ord)

PÅ forhånd tak. Henrik
Avatar billede viciodk Praktikant
29. august 2003 - 15:30 #1
Se hvad der sker hvis du forwarder TCP-port 20.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 15:31 #2
Dette er godt nok ikke til flashfxp, men det må være det samme som gælder.

<klip>

Question/Problem: I'm receiving the message, "426 Connection closed; transfer aborted". The problem is I don't really understand what causes it or how to rectify the situation.

Answer/Solution: See if you get the same error when you connect with the command line ftp client. If you do not get the error in the command line ftp client, then disable "Passive Mode" in the Connection properties window in WS_FTP.

Go to a DOS prompt (Start->Programs->DOS Prompt)
Connect to the site using the following syntax:
ftp the.hostname.com (or IP_address.)

Once successfully connected, you will be prompted for your username and
password. Enter your username and password and then type "dir" to make
sure that you successfully get a directory listing from the remote site.
Once you get a directory listing, (and once you cd to the directory you want on the ftp server),

to upload a file:
put c:/local_path/filename (enter the exact path of the file that you want to upload here)

to download a file from the ftp server:
get filename (a file that you can see in the directory listing)

If you get the same error in the command line ftp, then the problem is not in WS_FTP. There may be a local firewall blocking the connection or a problem with your ISP's network.

</klip>
Avatar billede zub-zero Nybegynder
29. august 2003 - 15:39 #3
viciodk - hjælper ikke..
phatlasse: cmd laver samme fejl. (have også allerede testet der)

Det mest skumle er nok at første gang jeg idag prøvede efter at have åbnet portene kunne jeg hente... men siden da har jeg ikke kunnet... som om jeg ramte "en heldig port"...
Avatar billede zub-zero Nybegynder
30. august 2003 - 11:35 #4
problemet er delvist løst.. har sat en ftp server op hos ham og så uploader jeg til ham... hans router blokere stadig for signalet når han skal hente fra min på trods af alle de porte vi bruger bliver sendt til hans pc... tak for svarene...          Mvh. Henrik