Avatar billede corellinux Nybegynder
29. august 2003 - 14:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WMP - DivX - Quicktime - Real ?

Jeg har hentet disse programmer, men hvilke kan bedst anbefales til hvad ? Jeg mener, når vi nu har denne  jungle af programmer, må vi jo prøve at få lidt orden i den. Er WMP meget resourcekrævende, er det måske bedre at bruge DivX, men er kvaliteten den samme ?
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2003 - 14:48 #1
Jeg bruger wmp til alt (avi,mpeg osv..) undtagen real og quicktime.
Kvaliteten er den samme, lige meget hvilken afspiller du bruger.
Forskellen kan være forskellige indstillings muligheder.
Til quicktime og real findes der nogle andre afspillere, så du ikke behøver real og quicktime afspillerne (hvilke jeg personligt hader, og aldrig får lov at finde vej til min comp)
Avatar billede corellinux Nybegynder
29. august 2003 - 14:58 #2
chalde >> Gider du uddybe lidt. Er Real til audio-delen og film via WMP - Q.time til hvad og hvad med Divx ?
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2003 - 15:02 #3
real player= real audio+real movies
quicktime player= quicktime movies, lyd og billeder
Divx player= til divx encodede film
wmp= til stort set alt andet end real og quicktime.
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2003 - 15:04 #4
når du installerer codecs, f.eks divx codecs (instruktioner til afspilleren) vil de være tilgængelige for wmp, men real og quicktime bruger en anden metode, og kræver selve afspilleren.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. august 2003 - 15:14 #5
Real player har altid været rimelig dårlig kvalitet, men deres streaming
funger ok på internettet.
Jeg har aldrig oplevet en fornuftig kvalitet i Windows Media Player.
Faktisk er Apples Quicktime Playeren den eneste der giver super god kvalitet, og det
er sikkert derfor filmselskaberne helst vil bruge det format på internettet. Når de skal
vise deres forfilm.

/per
Avatar billede corellinux Nybegynder
29. august 2003 - 15:14 #6
Tak for hjælpen chalde. Tror jeg smider DivX ad h.. til, men vil gerne lige vide hvilke typer du bruger til Q.time ?
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2003 - 15:17 #7
Det var så lidt.
jeg bruger et alternativ, men det er langt fra lige så godt som den rigtige afspiller.
Jeg ser meget sjældent materiale lavet i quicktime format, og gider derfor ikke installere den originale.
Kan ikke lige huske hvad playeren hed, men fandt den på www.dvdrhelp.com
Avatar billede corellinux Nybegynder
29. august 2003 - 15:18 #8
En meget behjælpelig kommentar - tak for det Hoejrup, Chalde har desværre fået alle pointene - beklager, måske lidt for hurtig på aftrækkeren !
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2003 - 15:20 #9
Jeg vil nu ikke give hoejrup ret i det med wmp, da det hele afhænger af kilden. En dvdfilm afspillet i wmp vil være klart bedre end f.eks en trailer hentet ned i quicktime.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. august 2003 - 20:09 #10
corellinux>Så kan du huske det til den næste gang. :-)

chalde>Måske, men jeg har aldrig set en kvalitetsfilm lavet i Windows Media Player.

Der ligger der rigtig mange gode movie trailers følgende steder.

http://www.apple.com/trailers/
http://www.darkhorizons.com/

/per
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2003 - 22:40 #11
hoejrup -> Du laver jo ikke filmene i media player, den afspiller dem kun. Og her tales mpeg, avi, dvdfilm osv...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. august 2003 - 23:21 #12
chalde>Det er jeg klar over, men det gør ikke den store forskel. For jeg har aldrig set en kvalitetsfilm i Media Playeren. Du laver jo hellere ikke film i Quicktime Playeren. :-)

/per
Avatar billede chalde Seniormester
29. august 2003 - 23:53 #13
Har du aldrig set en dvdfilm? Eller en trailer i divx/xvid?

Her kan se lidt om de forskellige formater: http://www.dvdrhelp.com/comparison
desværre uden quicktime.

Det hele kommer an på formatet, IKKE playeren.
Dvdfilm er af formatet mpeg1/2, og dette slår altså kvaliteten af .mov (quicktime). Og mpeg1/2 kan afspilles i media player.