Avatar billede lindemann Nybegynder
03. september 1999 - 15:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel aabner *.wav filer ved opstart

Efter jeg lyttede til en raekke *.wav filer (med real audio) er excel begyndt at aabne disse, naar jeg aabner excel. Det er M$-excel 97
Avatar billede lindemann Nybegynder
03. september 1999 - 15:12 #1
Ups, forresten er sproegsmaalet. Hvordan stopper jeg excel i at goere det
Avatar billede villadsen Nybegynder
03. september 1999 - 15:17 #2
Det kan du slå fra ved at åbne stifinderen og vælge punktet "instillinger" under "vis"-menuen.
Vælg derefter fanebladet "Filtyper" og find det sted på listen hvor der står "WAV" under endelser i den grå boks under listen. Det er lidt svært at sige hvad punktet på listen hedder, men det er nok noget med Excel.

Slet herefter punktet fra listen via knappen til højre. Nu er dine wav-filer ikke længere registreret som tilhørende noget program.

Dobbeltklik på en wav-fil nu, så kommer der en boks op, hvor du bliver bedt om at finde det program du vil åbne denne filtype med.

Vælg det program du vil (ex. Real Aufio-playeren eller Audioplayer, winamp og hvad de nu hedder.

Sørg for at der er kryds i feltet "Åbn altid med dette program" eller noget i den stil.

Så er den fikset.

mvh
villadsen
Avatar billede lindemann Nybegynder
03. september 1999 - 16:25 #3
Undskyld villadsen, jeg har ikke udtrykt mig klart nok.

Problemet er ikke naar jeg aabner *.wav filer.
Problemet er naar jeg aabner excel (dobbelt klikker paa excel), saa aaber excel 10-20 *.wav filer inden i excel. Jeg ved ikke om det er klart nok udtrykt?
Avatar billede villadsen Nybegynder
04. september 1999 - 15:49 #4
Nå for søren, ja det er jo noget helt andet :-(

Det lyder meget spøjst må være min umiddelbare kommentar ...
Avatar billede lindemann Nybegynder
06. september 1999 - 09:29 #5
Jeg har selv fundet ud af hvordan jeg forhinder den i at aabne de wav filer. Det er ved at slette den sti, der er opgivet under tools / options / general / alternativ startup file location. Der stod en sti til et bibliotek hvori der var de wav filer som excel proevede at aabne. Jeg ved stadig ikke hvorfor excel aabnede de file, men da denne sti er slettet er den holdt op med det.