Avatar billede kol Nybegynder
20. december 2000 - 08:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Stifinder

Hvor findes egentlig stifinder-filen?
Når jeg manuelt åbner winfile.exe i Windows er det den gode gamle stifinder, jeg ser (kan den egentlig bringes til at vise lange filnavne?).
Jeg vil gerne finde frem til WIN 98- stifinderfilen.

Det var egentlig 2 spørgsmål, så derfor 30 point.

Hilsen KOL
Avatar billede halnet Nybegynder
20. december 2000 - 08:53 #1
Søg efter den fil der hedder \"explorer.exe\"

- Anders
Avatar billede cktarget Nybegynder
20. december 2000 - 09:07 #2
Du finder explorer.exe i ex. c:\\windows\\system32\\ ved win98/95

eller i c:\\winnt\\system32\\ i windowsNT

Den gamle winfile.exe kan IKKE bruges til at vise lange filnavne

kedde
Avatar billede stigers Juniormester
20. december 2000 - 10:59 #3
et lille tip: hold shift nede mens du dobbeltklikker på \"denne computer\" så starter stifinder også!
Avatar billede kol Nybegynder
20. december 2000 - 13:58 #4
Tak for hjælpen.
Halnet gav det første og rigtige svar, så derfor 15 point.
Stigers gav et fint svar, men jeg fandt nu \"explorer.exe\" i Windows, hvorimod den ikke var at finde i Windows\\system32. Men for svaret ang. lange filnavne giver jeg 15 point.
stigers: Tak for tippet, desværre blev der alligevel ikke point denne gang.

Hilsen KOL