Avatar billede jeppem Nybegynder
28. august 2003 - 15:14 Der er 11 kommentarer

win32 app/ manglende system32.exe fil?

For et par uger siden blev min system32.exe virusinficeret og jeg slettede den da intet andet var muligt. Min computer har fungeret fint siden, med den lille hage at jeg fik en pop-up ved opstart der sagde at filen manglede.

Well- fra og med idag går den ikke længere. Når jeg prøver at opstarte visse programmer får jeg beskeden "(NAME).exe is not a valid win32 application" og programmet starter ikke op som jeg ønsker.

Hvad skal jeg gøre? System32.exe filen er ikke at finde på min winXP cd-rom (hvis det overhovedet er den fil der er problemet?).
Avatar billede dj-pede Nybegynder
28. august 2003 - 15:18 #1
Kan du ikke få gang i det ved at gendanne dit system.. XP Gemmer jo engang i mellem din opsætning.. Har ikke sat mig så meget ind i det..
Avatar billede jeppem Nybegynder
28. august 2003 - 15:19 #2
ps. Jeg ønsker ikke at reinstalere!
Hvor finder jeg evt. sstem32.exe filen?
Avatar billede evildon Nybegynder
28. august 2003 - 15:21 #3
Jeg har søgt på et af mine systemer og kan ikke finde den ...
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2003 - 15:22 #4
system32.exe er en VIRUS - prøv at søg via GOOGLE på system32.exe og VIRUS.
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2003 - 15:23 #5
Du skal IKKE gendanne den fil. Snarere fjerne alt vedrørende den fra reg.db.
Avatar billede jeppem Nybegynder
28. august 2003 - 15:31 #6
Fint- tak for det svar.
Det løser desværre ikke mit problem med at  "(NAME).exe is not a valid win32 application" -hvordan får jeg mine programmer til at fungere igen?
Avatar billede fromsej Praktikant
28. august 2003 - 15:37 #7
Hvad hedder den fil?
Hedder den (NAME).exe, eller hvad?
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2003 - 15:43 #8
Kør virus-scan (opdateret), spybot og ada-ware. Kun forslag som jeg selv ville prøve.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. august 2003 - 15:46 #9
Prøv som dj-pede nævnte at gendanne systemet til en dato der ligger efter du fjernede system32.exe og inden dette problem begyndte.

Klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse
og følg guiden.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. august 2003 - 15:49 #10
Lykkes det, bør du herefter slå systemgendannelse fra og scanne computeren for virus, spybot mv. Efter fuldendt scanning kan du slå det til igen.
Online virusscan http://housecall.antivirus.com/
Online spyware scanning http://www.spywarefri.dk
Avatar billede hcma Novice
28. august 2003 - 16:13 #11
Minder lidt om mit problem med en Office-CD  (har dog IKKE haft virus)
Sætter min Office-CD (original/registreret o.s.v.) i mit dvd-drev (drev F) for at installere, hvorefter der popper en besked op der siger:
"F: er ikke et gyldigt Win32 program"
Den gør det kun på min WinXP maskine og IKKE på min WinME maskine med cd-rom-drev.
Jeg har ingen løsning - undrer mig bare og følger interesseret med i diskussionen.