Avatar billede ruma Nybegynder
28. august 2003 - 09:45 Der er 7 kommentarer

Mystisk netværksproblem

Jeg har fået et underligt eller mystisk problem.
Jeg har to PC’er koblet til en D-Link router. Den ene PC er placeret på 1. sal og den anden er placeret i kælder. Den PC som er placeret i kælder er tilslutte routeren via et udendørs kabel, men kan ikke komme på internettet. Tilslutter jeg derimod PC’en til routeren v.h.a. et indendørs kabel kan den godt gå på nettet. Jeg har prøvet at tilslutte en bærbar PC til det udendørs kabel og kan uden problemer komme på nettet med denne PC, så det synes ikke at være det udendørs kabel der driller. Håber en eller anden kan hjælpe med dette mystiske problem
Avatar billede robert-jensen Nybegynder
28. august 2003 - 09:56 #1
Har du tænkt på om der er noget galt med det udendørs kabel ?

kan du f.eks pinge routeren eller den anden pc ?
Avatar billede di8leva Nybegynder
28. august 2003 - 09:58 #2
Jeg har haft et lignende problem selv.

Jeg hade en computer der ikke kunde komme på nettet med en viss kabel.
Alle andre computers kunde, men ikke min.
Så jeg skiftede kabel og det virkede godt.

Ved stadvek ikke hvorfor =(
Avatar billede pkrasmus Nybegynder
28. august 2003 - 10:02 #3
Det kunne måske være noget med at det er et krydset kabel. Nogle netkort/switche/routere kan selv korrigere for det mens andre ikke kan.
Avatar billede ruma Nybegynder
28. august 2003 - 10:23 #4
Hvorfor skulle der være noget galt med det udendørs kabel, da det fungere med den bærbare PC.
Jeg kan ikke pinge routeren.
Jeg har ikke meget løst til at skifte kablet, da det er lagt i en udendørs fuge.
Det er ikke et krydset kabel.
Kan det være en ide at tjekke/skifte netkortet eller gå ovet til en trådløs løsning?
Avatar billede sir_loser Nybegynder
28. august 2003 - 11:40 #5
Hej Ruma
Det skylles med støste sikkehed at der er for meget forstyles på det kabel!!!
Vis dit netkort køre med et relateck chip må der ikke være ret meget forstyles på nettet før den ikke virker mere!!!
Ha set det menge gang hvor det hjælper at skifte til STP kabel... isted for UDP
Håber det kunne hjælpe lidt!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2003 - 23:51 #6
Er du sikker på at udendørskablet er et alm. utp kabel?
Jeg tror sir loser mener at det kunne være støjproblemer på kablet- hvor langt er det udendørs kabel?
Under alle omstændigheder må løsningen vel være at trække et indendørs kabel
Avatar billede sir_loser Nybegynder
29. august 2003 - 09:26 #7
Ja....
PS. Dit kabel må ikke overgår 100m Man kan godt men så er det ikke sikker at den virker!!!!
Men ellers ja til Dannyboyd... Træk et nyt kabel...