Avatar billede simtex Nybegynder
27. august 2003 - 20:43 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

event log bliver fyldt hurtigt

Det er følgende fejl der fylder min event log, men hvordan retter jeg fejlen?:
The server was unable to read the file C:\WINNT\help\iisHelp\common\404b.htm. The file does not exist.
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. august 2003 - 20:51 #1
hvad event id har din fejl =? åben en af dine fejlbeskeder i event vieweren og se Event id nummer... post dem her
Avatar billede simtex Nybegynder
27. august 2003 - 21:07 #2
Event ID 30
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2003 - 22:33 #3
Det har vist noget med dynaiske diske at gøre - men læs selv
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329075
Avatar billede serverservice Praktikant
27. august 2003 - 22:34 #4
sorry - dynamiske diske
Avatar billede levithan Nybegynder
27. august 2003 - 22:44 #5
Kan bland andet være.
Event ID: 30
Source            dmio
Type:            Information
Description dmio: Harddisk0 write error at block <block number>: status <status code>
Avatar billede levithan Nybegynder
27. august 2003 - 22:49 #6
jeg kunne godt tænke mig at vide... hvilken windows / server får du fejlen på
Avatar billede simtex Nybegynder
27. august 2003 - 23:36 #7
win2k sp4 uk....det er noget med ISS tror jeg...
Avatar billede simtex Nybegynder
27. august 2003 - 23:37 #8
IIS, må man nok hellere kalde det
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. august 2003 - 02:58 #9
http://www.dransoft.com/Event.htm
find din fejl her, der kan være et par ord som ikke står i wondows egen forklaring
Avatar billede bjarteo Nybegynder
01. september 2003 - 23:11 #10
Vel, jeg vil jo foreså at oprætte filen (oprett en tom tekst fil og omdøb den til C:\WINNT\help\iisHelp\common\404b.htm)

Det virker helt sikkert!
Avatar billede bjarteo Nybegynder
01. september 2003 - 23:13 #11
I IISen kan man også angi hvilke filer der skal vises i forbindelse med fejlsituationer. Du kan vælge at pege alle fejlkoder til en generell fejlside e.l.
Avatar billede simtex Nybegynder
02. september 2003 - 10:56 #12
bjarteo > du har ganske sikkert ret, men hvordan er filen blevet fjernet og vil det evt. ske igen. Kunne det måske være en vira, eller et virus angreb f.eks. code red eller en anden orm?