Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:15 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Linux det styrende system

Hello jeg er en ny linux bruger øhhh...
jeg ville spørge om der er en stor chance for at linux vil blive noget stort i fremtiden.
  Af alle jer der bruger linux har i en hurtig internet-forbindelse så som kabel, ADSL eller bare et ganske normalt 56k...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:25 #1
øhh hehe det er vist et lidt tåget spørgsmål!
Avatar billede kapsel Nybegynder
19. december 2000 - 21:27 #2
Nej, det er absolut ikke tåbeligt..

Han bør da klart vælge ADSL, eller ISDN, da der ofte udkommer updates til de forskellige programmer, nye kernels osv osv., de kan let fylde meget..

Cyberæsel, lad være med at svar på noget du ikke fatter alligevel

</kapsel>
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:28 #3
nej nej ikke det sidste, hvilken forbindelse har du
Avatar billede cj84 Nybegynder
19. december 2000 - 21:29 #4
Er du stiv ??
Det var da godt nok noget at et skummelt© spørgsmål !?
Nej jeg har ikke hurtig forbindelse... ISDN 128kbit....

/CJ
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:30 #5
Du skal IKKE drikke af natpotten før du går på eksperten!

Nå, men Linux er lige glad med om du har ADSL, T1, T2, T3, 33.6, 56k eller hvilke forb. du har.

Jeg TROR personligt at Linux vil blive størrer, også på bruger siden. Problemet pt. er det som en alm. bruger skal se på.

Men på server siden, holder det 100 :)
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:31 #6
nå nå nå rolig nu jeg spurgte bare altså
jeg har lige et til spørgsmål hvorfor skiftede du fra win til linux (hvis du altså gjorde)
Avatar billede cj84 Nybegynder
19. december 2000 - 21:31 #7
Det er da sikkert en fordel pga updates (som kapsel siger), men det er jo altså ikke altid nødvendigt at have det nyeste helt fuldt opdaterede hvis ens hardware er understøttet godt nok til det man skal bruge det til...
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:33 #8
cj84 -> Det kommer an på hvilke HW du har?

gladiator -> Det var nu ikke sådan ment, jeg kunne bare ikke lige se hvad du ville med dit spg. :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:34 #9
gladiator >> der er næsten ingen der har skiftet helt fra win til linux, de fleste linuxfreaks har også windows, og bruger det da også (selv om de siger noget andet) og grunden er jo at det aldrig kan skade at have begge dele inde!

- som lojmann sagde er det mest på servere at linux er at foretrække! - tænk på at ingen af dine windows programmer kan køre på linux, medmindre de er lavet i en linux version (hvilket de færreste)
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:35 #10
det okay spiller i pc-spil med linux, altså dem man kan
Avatar billede kapsel Nybegynder
19. december 2000 - 21:35 #11
cj84, og skide på sikkerheden ? wow, flot, du lyder for mig som en linux expert..

Han bør da vælge ADSL eller en anden DSL løsning, det er klart det fedeste, og eftersom ADSL klart er fremtiden, bør han da ikke vælge andet.. ?

Netinstall er da klart det fedeste man kan prøve :)

En bootdisk i spanden, og tryk lidt ip\'er og stuff ind..
vupti, igang med at installere den friskeste distro, uden at skulle brænde shit på cd osv osv..

</kapsel>

Hvorfor afviste du forresten mit spørgsmål ??!!?!?!
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:36 #12
øhh jeg er ny her det er første gang jeg bruger eksperten jeg måtte lige prøve
Avatar billede kapsel Nybegynder
19. december 2000 - 21:36 #13
gladiator, lær at accepter korrekt ?

og afvis korrekt
Avatar billede cj84 Nybegynder
19. december 2000 - 21:37 #14
Du kan altså godt køre nogle windows programmer i linux.... med windows emulatorer (www.winehq.com)

lojmann > ja det gør det jo selvfølgelig... men vi ved ikke hvad det drejer sig om jo....
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:38 #15
ja ja
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:38 #16
kaspel -> Enig med at ADSL er at foretrække, se hvor mange updates der allerede er til RedHat 7.0, det tager lidt tid at hive på 33.6 :)

Hvis man installere linux er det, efter min mening, ikke for at spille - men for at have et stabilt server system.
Personligt bruger jeg min til dedikeret udviklings server :)
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:39 #17
okay men hvis nu man spillede counter-strike med på en linux-server ville ens ping blive lavere eller hva\'
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:40 #18
kaspel -> Stop med at tude for 15 point...

Tør øjnene og svar på dette her: http://www.eksperten.dk/spm/39338
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:41 #19
hvor lang tid har i haft linux
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:41 #20
gladiator -> Du blander det sammen :)

Du connecter til en server, counter.strike etc.
PING er den tid som der er om at sende en pakke tilbage om at den har modtaget en TCP pakke fra dig - det har mere med netværk end Linux, spil eller CS at gøre :)
Avatar billede cj84 Nybegynder
19. december 2000 - 21:41 #21
kapsel > jeg har ikke en skid sagt at jeg er linux ekspert....har jeg vel ??
Såå..tag det lige roligt ikke....
Desuden så kan du altså ikke bilde mig ind at du kun kan holde dit system sikkert fordi du har adsl ??
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:41 #22
Kan jeg ikke huske, siden RedHat 6.0 kom frem
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:42 #23
cj84 -> Med Linux, LANGT mere sikkert end med WinDÅSE
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:42 #24
okay men det er bare fordi alle opasia-servere og jubii-servere de har linux jeg gad bare godt vide hvorfor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:43 #25
gladiator>> kan du ikke lige gøre det klart for os hvad du forestiller dig ved ideen om linux, det ser ikke ud til at du helt er med på den...
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:44 #26
Hvorfor? Fordi Linux (og jeg gider IKKE diskutere det) er den bedste server platform!
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:46 #27
ja jeg har et kæmpe netværk herhjemme som måske ville kører meget bedre med en linux server
(meget mere stabil o.s.v.)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:47 #28
jubii kører på windows 2000, hvem har bildt dig ind at de kører linux?

gladiator, har du tænkt dig selv at køre en mega webserver siden du er så interesseret i linux?

at spille spil i linux er ca. som at køre server med windows 9x - dvs. ik ret brugbart - well linux er en ok platform, men har intet softwareudbud i den retning
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:47 #29
Hvad ville du sige er smartest linux eller win 98
Avatar billede cj84 Nybegynder
19. december 2000 - 21:48 #30
Kommer an på hvad du vil....server eller arbejds/spillecomputer ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:49 #31
gladiator>> definer lige kæmpe netværk... og hvad skal den  omtalte server bruges til?

hvis du skal have noget der er nemt, stabilt og hurtigt hedder det Windows 2000 - brug ALDRIG win98 til en server, det går ned efter et par dage
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:49 #32
spille computer
Avatar billede cj84 Nybegynder
19. december 2000 - 21:50 #33
win98....
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:50 #34
jeg har et netværk på 4 computere med win 98
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. december 2000 - 21:52 #35
wow det er kæmpe... Jeg er 5-6, er det så gigantisk? Hvad med mit arbejde, +2000 i DK, definer lige det min ven :)
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 21:52 #36
OKAY ALLE SAMMEN TAK FOR HJÆLPEN JEG MÅ LØBE
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:56 #37
gladiator>> jeg tror du har fået en forkert opfattelse af linux

det er IKKE en spillemaskine!

hvad er det på dit \"kæmpe\" 4 maskiners netværk som kører win98?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:58 #38
eeh!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 21:58 #39
eeh!
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 22:02 #40
HEJ HVIS I stadig er der har jeg et spørgsmål til og det er hvad dælen bruger i linux til???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 22:04 #41
hvis du havde læst det vi skrev, ja fx det lojmann skriver \"Personligt bruger jeg min til dedikeret udviklings server :)\"

det bruges til SERVERE! og ikke til spillemaskine
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 22:04 #42
ja ja ja hvad bruger du linux til
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 22:05 #43
til at eksperimentere (lege) med
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 22:07 #44
okay det hvde jeg også tænkt mig...
faktisk har jeg ikke noget netværk jeg har ikke linux eller noget i den retning det hele var bare noget jeg fandt på
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 22:08 #45
hvordan vil du \"lege\" med linux
Avatar billede gladiator Nybegynder
19. december 2000 - 22:08 #46
syntes du det er langt sjovere end windows
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 22:14 #47
jeg skrev EKSPERIMENTERE!

det vil sige prøve sig frem og opdage nye ting og lære at bruge dem osv. jeg ved ikke om det er sjovt, det kan godt være, det var da også sjovt at eksperimentere med DOS og windows for 5-6 år siden, men nu er der jo ik så meget mere at opdage vel!

jeg tror ikke linux er lavet for at være \"sjovt\"!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. december 2000 - 23:07 #48
gladiator>> HALLO HVAD ER DU UDE PÅ? at spilde vores tid eller hvad?
\"faktisk har jeg ikke noget netværk jeg har ikke linux eller noget i den retning det hele var bare noget jeg fandt på \"

ja ok flot, det er sgu også seriøst at oprette et spm og skide på dem der prøver at hjælpe, ved at sige en masse der ikke passer - ikke noger du bliver populær af
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
20. december 2000 - 00:19 #49
>cyberesben
Linux er skam en spille maskine...den ultimative... der er bare ikke så mange spil til *GG*

Jeg køre selv med linux i ny og næ..bliver lidt beder hver gang..husker stadivæk færste gang jeg skulle mounte et ffd..gaab..kan det virkelig tage 3 dage..ja..hvis man ikke kende nogle der har linux og internet er en by i rusland

jeg mangler bare lidt mere plads (og skærme og tid og ferie) så vil jeg sætte en cluster netværk op på 5 maskiner..

Jeg tror selv på at linuX er den fremtiden..eller en del af den.. og lige nu vil det være den fremtid jeg vil satse på..

best regards
Lord Cyrik