Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:23 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

WinXP home / Pro - med deling af netværk

Hej alle

min far har lige erhvervet sig en Blærbar, og han vil nu gerne have internet via sin hjemmepc... Han har Kabelmodem, og det er tilsluttet via USB... Han kan ikke få det til at fungere... Den VIL bare ikke koble på nettet...

Jeg har selv lige siddet i minilan, og vi gjorde det uden problemer... Mig på modemet, og fra mig til en switch... derfra til de andre pc'ere på netværket...
Det skal også lige siges, at det samme har vi prøvet med min fars computere...
Min computer og de andre fra lan, havde XP pro... nogen netværksforskel ??

Min fars blærbar og hjemmepc er begge med Home edition...

PLZ... help us...

Capiz 8)
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:26 #1
Egenskaber for din Bredbåndsforbindelse: Avanceret>>del internetforbindelsen>>vælg lanforbindelse

Husk at sætte, WORKGROUP, undermsake, IP adresser.
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:26 #2
Skriv endelig hvis I mener jeg mangler noget til mit lille spørgsmål... ;-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. august 2003 - 16:26 #3
har i prøvet at lave en diskette, også installeret den på maskinen
åben "netværkssteder" og tryk på "opret mindre netværk....."
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:27 #4
DNS på den bærbare skal pege på den stationære's  IPadresse.
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:29 #5
Hey hey..... hvad mener du med Vælg lanforbindelse ?? HVOR ??

Workgroup ??  standard fra Win ???
Undernetmasket?? 255.255.255.0 ???
IP ?? Hvilken... ?? bare en tilfældig ?? skal den være manuel ??

Capiz 8)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. august 2003 - 16:32 #6
netop derfor er der en ny funktion, der blot installere det hele for dig...lav den diskette..eller konfigurer det hele manuelt (vælg selv).??? der er mange ting der kan smutte..
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:33 #7
Oki... jeg prøver sq lige... ;-)
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:36 #8
Well... hmm.. forgot... der er intet diskettedrev i blærbaren... jeg har prøvet at gøre som onki sagde---- DNS skal pege på ip'en hos den stationære... Meeeen... ser ikke ud til at det virker...

Nogen andre forslag??
Evt. en lille guide til hvordan.... jeg har rodet meget med det i XP pro... men det vil SLET ikke ved home editionen...

VILDT underligt...!!

Capiz 8)
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:37 #9
IP stationære 192.168.0.1
IP bærbare 192.168.0.170
IP Undermaske 255.255.255.0
Arbejtsgruppe skal være ens på begge maskiner
DNS (bærbare) 192.168.0.1
Bredbåndsforbindelsen>>vælg hvilken forbindelse der skal have mulighed for internet
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:41 #10
ja oki... jeg prøver lige at genstarte, for at se om det har nogen betydning...
Men jeg forstår stadigvæk ikke helt hvad du mener med BREDBÅNDSFORBINDELSEN....
Det er bare en ganske alm. DHCP adresse som netkortet/usb skal finde...
Blærbaren er forbundet med netkabel til den stationære...

Hvad fanden skal jeg ellers gøre.. alt er sat op som i siger....

Capiz 8)
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:44 #11
Jeg har fået en gateway adresse, den skal jeg ikke bruge til noget, vel ??

Kan virkelig ikke forstå det her, for det var sq slet ikke så mange problemer med opsætningen da jeg var til lan... vildt underligt... er det fordi at det er Home edition ??

Capiz 8)
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:45 #12
Kontrolpanel>>Netværksforbindelser>>Højreklik på din internetforbindelse>>vælg egenskaber>>vælg fanebladet Avanceret>>Deling af internetforbindelse.
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:45 #13
Jo, gateway skal stå til 192.168.0.1 på den bærbare
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:47 #14
Ja, det har jeg gjort... Så var det måske bare fordi at jeg troede du troede jeg havde ASDL.. eller lign.. for der skal man sætte det anderledes op... ;-?
Jeg har delt,og der er flueben i begge to...

Capiz 8)
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:47 #15
har du sat gateway ?
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:49 #16
Nu har jeg... jeg troede bare du mente jeg skulle sætte det op med DNS... lige en tilføjelse...
Det virker stadig ikke... ;(

Capiz 8)
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:49 #17
Både DNS og Gateway
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:49 #18
Jep jep.... ;-)

Capi 8)
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:52 #19
Husk at se efter om der er en Firewall der blokerer.
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
27. august 2003 - 16:54 #20
Begge mine firewalls er slået fra...

capiz 8)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. august 2003 - 16:54 #21
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup
her er en guide..manuelt..O)
husk at dele mindts en fil..på hver..
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 16:55 #22
Det kan jeg ikke forstå. Jeg kører samme med opsætning.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. august 2003 - 16:57 #23
og her er om deling af internet forbindelsen
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=inetshare
der er i princippet det samme procedure (win2000-xp)
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. august 2003 - 17:29 #25
Ok Capiz - jeg er ret sikker på at det er XP HOME der er sorteper! Vi havde nøjagtigt samme problem - bare på trådløst netværk. Alle XP pro'erne fungede fint. Meeeen der var 1 HP laptop med XP home, som ikke kunne klare det! - Installér XP PRO, og giv mig besked hvis det er det :-)

Vi har nemlig ikke løst vores problem endnu (prøver på fredag)
Avatar billede onki Nybegynder
27. august 2003 - 17:32 #26
Jamen mit virker da fint, XP home & NT4.
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. august 2003 - 18:02 #27
Også trådløst?
Avatar billede zanta666 Nybegynder
19. september 2003 - 21:16 #28
Kabelmodem og USB har aldrig været nogen særlig fornufig løsning hvis man vil dele sin netforbindelse....
Jeg har selv roddet en del med det og det mest stabile resultat vil i få ved at investere små 150kr i en lille HUB og tilslutte begge pc'er samt kabelmodem til den. Hvis ikke i har bedt om andet, levere jeres internet udbyder 2stk dynamiske IP adresser og derfor vil begge pc'er kunne gå på nettet direkte...
Så er der ingen opsætning af IP adresser og ingen konfiguration af internet deling. Indstil blot begge pc'er til at hente IP adresse automatisk...
Avatar billede Rasmus Enghave Nybegynder
03. februar 2004 - 09:05 #29
Jeg takker og bukker.... beklager der er gået så lang tid.. men er flytter i mellemtiden,og havde ikke råd til en internetforbindelse... føj føj...

Capiz 8)

Der var desværre ikke noget der hjalp... XP PRO er inde.... forever.. ;-)