Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
26. august 2003 - 22:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gem default i foretrukne

Min hjemmeside er bygget i frames altså rammesider, hvordan eller rettere hvad skal jeg indsætte i defaulten for at den gemmes når siden tilføjes foretrukne?
Avatar billede webbygger Nybegynder
27. august 2003 - 22:57 #1
Hvad mener du.....
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. august 2003 - 22:59 #2
hvis man gemmer din side i foretrukne, eks. www.dinside.dk, vil den jo bare åbne dit rammeset, som så åbner de filer, i rammerne, som du har sat det til, det er der ikke noget problem i
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
27. august 2003 - 23:12 #3
Lad os sige at min hjemmeside åbner med en default.htm, menu.htm og start.htm hvis man gemmer sider her, vil den selføgelig også åbne her igen.
Men lad os så sige at man går lidt rundt på siden og måske her åbnet default.htm (som jo altid er der) menu.htm og ex. blomster.htm ... hvis siden gemmes her, åbner den også her igen og det er det problemet er, jeg vil ha at siden altid åbner med siderne defult.htm menu.htm og start.htm

Håber i forstår
Avatar billede webbygger Nybegynder
27. august 2003 - 23:18 #4
Avatar billede webbygger Nybegynder
27. august 2003 - 23:33 #5
Dine frames skulle gerne ligge på en side og franeset kunne f.esk se sådan ud :
<frameset rows="127,*">
  <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="side3.htm">
  <frameset cols="162,*">
    <frame name="menu" target="startramme" src="side1.htm" scrolling="auto">
    <frame name="startramme" src="side2.htm" target="_self" scrolling="auto">
  </frameset>
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
28. august 2003 - 09:40 #6
Denne side her
http://www.brandmandsklubben.stegenet.dk/ny_side_40.htm

starter heller ikke som "default" når den har været tilføjet foretrukne... jeg har nu forsøgt fra andre maskiner og fundet ud af at det skyldes at jeg kører med Explorer 6.0 så det jeg egentlig mangler er så et trick til at "snyde" de nyere browser.
Avatar billede fjordbibliotek Nybegynder
01. september 2003 - 17:01 #7
indsæt dette javascript i head sektionen
<Script Language="javascript" type="text/javascript">
if( top==self) {
    top.location="http://www.xxxx.dk"
}
</Script>
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
01. september 2003 - 17:09 #8
Har lige prøvet scriptet, der er et eller andet galt, hvis jeg placere det i head, går der "selvsving" på siden og ellers er der ingen forskel :-(
Avatar billede fjordbibliotek Nybegynder
01. september 2003 - 17:16 #9
du erstatter selvfølgelig xxx med hvad dit websted hedder
og indsætter scriptet på alle siderne i framet
se http://www.svinningebibliotek.dk
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
01. september 2003 - 17:24 #10
Jeg havde også ændre xxx til min egen side, dog ikke indsat det på alle sider...  er det ikke muligt at lave det default alene?
Avatar billede fjordbibliotek Nybegynder
01. september 2003 - 17:37 #11
nej man skal kopiere det ind på alle sider, hvis man vil ha' at siden altid skal lukke op på default. Derved undgår du også, at en robot splitter din side ad så man måske kun ser menuen og ikke resten af framet og det er det væsentligste efter min mening.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
01. september 2003 - 20:24 #12
OK :-) Tak for hjælpen.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
01. september 2003 - 20:25 #13
Ups.. du fik vist ingen point
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
15. september 2005 - 14:18 #14
lukker