Avatar billede ibleif Nybegynder
26. august 2003 - 17:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mappe med passwordbeskyttelse.

Hvis jeg nu ønsker at en mappe på min server.. f.eks. "www.mit_domæne.dk/hemmelig" skal bede om kodeord før at man kan se indholdet...

Then... how to do it?

// Ibleif
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. august 2003 - 17:40 #1
Avatar billede squashguy Nybegynder
26. august 2003 - 20:57 #2
du sætter ntfs rettigheder på mappen, og i egenskaber for dit website, under directory security, forvælger du anonym adgang.
Avatar billede ibleif Nybegynder
26. august 2003 - 23:32 #3
Kræver det så, hvis jeg nu har 100 hjemmesider på en server, og de hver især skal have f.eks. en /admin mappe med passwordbeskyttelse, at jeg opretter en bruger i windows til dem hver?
Avatar billede ibleif Nybegynder
27. august 2003 - 22:50 #4
Er der virkelig ingen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. august 2003 - 22:52 #5
du skal da starte med at komme med noget feedback istedet for bare at afvise!
Avatar billede willi Nybegynder
28. august 2003 - 09:11 #6
metal_hansen Enig. Jeg har sådan set samme spørgsmål som jeg har "turet" rundt med i forskellige katagorier. (Fordi jeg ikke vidste hvordan Apache og Windows f.eks. hang sammen (eller netop ikke gjorde).
Jeg har derfor oprettet sp.http://www.eksperten.dk/spm/393590
Avatar billede ibleif Nybegynder
28. august 2003 - 18:29 #7
Hej metal_hansen...

Jeg har oprettet spørgsmålet her i ISS kategorien fordi jeg bruger den som webserver. Du henviser til en artikel skrevet til Apache-webserveren. (Som også har sin egen selvstændige kategori.)

Derfor har jeg afvist dit svar, troede ikke det behøvede forklaring - men, undskyld så. Nu har du fået den.

- Men, så kan jeg da igen lige spørge.. virkelig ingen der ved det?
Sætter lige point op...
Avatar billede rskov Nybegynder
31. august 2003 - 18:41 #8
hvilken version af iis bruger du ?
Avatar billede rskov Nybegynder
31. august 2003 - 18:45 #9
Avatar billede ibleif Nybegynder
31. august 2003 - 20:22 #10
Heysan there...

Jeg har fundet ud af, at jeg vil benytte NTFS´s systemet til at håndtere mine brugere. Desværre fik jeg ikke lukket dette spørgsmål.

rskov: Lig venligst et svar, og du kan få point, for du henviser faktisk til et link som passer godt på min løsning.

- men, siden du spørg efter version af IIS, er der så andre metoder at gøre det på?
Avatar billede rskov Nybegynder
31. august 2003 - 22:29 #11
det var før jeg fandt linket og hvis jeg skulle til at lave en "guide" så var det jo rart at vide :-)