Avatar billede rabiez Nybegynder
26. august 2003 - 17:05 Der er 5 kommentarer

Kan jeg dette?

Jeg bor på et kollegie hvor de på firewall'en har lukket for næsten alle porte undtagen port 80 og dem til IRC osv. Jeg har hørt nogen snakke noget om en Socks server.... kan man komme til at spille online gennem sådant en ?
Avatar billede kenp Novice
26. august 2003 - 20:34 #1
så vil jeg godt nok være overrasket hvis du kan omgå systemet der hvor du bor! og hvis du kan så er det ikke lovligt at gøre det, da du så højst sansynligt hacke for at gøre så du har lov.
Avatar billede pkrasmus Nybegynder
27. august 2003 - 12:47 #2
Nu skal du lige huske på at det kun er for indadgående trafik de porte formentlig er lukket. Hvis det er rigtigt burde du ikke have problemer med at spille online da det er dig der laver en forbindelse der så er åben for kommunikation. Det du ikke kan er at lege game server og hoste spillene, men så kan i jo bare bruge en af de utallige servere der er ved de fleste udbydere/spiludviklere. (fx gamespy/boomtown mfl.)
Avatar billede rabiez Nybegynder
27. august 2003 - 15:38 #3
Hvordan kan jeg se om det kun er for indgående trafik at portene er lukket?.

Som det er nu kan jeg ikke spille online, så noget er ihvertfald lukket.

Hvis det kun er for indgående trafik der er lukket, skal jeg så installere en socksproxy før det virker, og i såfald hvilken?
Avatar billede pkrasmus Nybegynder
27. august 2003 - 16:29 #4
Hmm, jeg kender ikke noget til SOCKS proxy servere, så det ved jeg ikke, men jeg ved at fx. rise of nations kan spilles over netværk så længe der ikke er lukket for porte udaf eller du vil hoste spillet. Desuden kan man tit konfigurere de porte der skal bruges i et spil, og hvis der er hul igennem på fx. port 80 så kan du jo bruge den. Der er ingen der siger at det skal være http trafik...
Jeg ville kontakte netadmin'en for at høre de nærmere detaljer.
Avatar billede sir_loser Nybegynder
30. august 2003 - 23:59 #5
Hej med jer...
Det skal lige siges at grunde til at man laver en Firewall er for at stoppe indgånden trafik.. som i dog har været inden på....
Med ander ord.. Glæm det... Vis den firewall er lavet riget kommer du ikke ud og spile på nettet!!!!
Og vis du gør. Læse lige hvad ( Kenp ) skriv... Og be for at det ikke bliver updaget....
Sorry men sådan er det nu engang...