Avatar billede vipervip Nybegynder
26. august 2003 - 14:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

php apache problem.

hej alle

jeg har brug for noget virkeligt seriøs hjælp.

for det første er jeg igang med at få typo3 til at virke på min webserver (wamp), men mit problem ligger i apache og samarbejdet med php. følgende er min historie

til typo3 kan man installere en pakke der installerer (wamp+typo3), og den fungerer næsten 100% problemet er når jeg bruger den pakke så virker virtual hosting ikke. (fået at vide det er fordi den er sat op til cgi og ikke modul)

når jeg så vælger at installere enkelt delene fra bunden, så er der en del i typo3 som jeg ikke kan få til at virke, og som jeg umiddelbart ser det burde det være nemmest og "tilpasse" apache og php. her virker den modul del perfekt.

jeg håber der er nogle virkelige hajer i apache/php opsætning der kan/vil prøve og hjælpe mig.

skriv tilbage hvis du måske har nogle løsningsforslag, så skal jeg gerne komme med flere opl.

håber på hurtigt svar

brian
Avatar billede htm Nybegynder
26. august 2003 - 17:49 #1
Hmm forstår ikke rigtigt hvad der er problemet. Men hvis problemet er at php er installeret som CGI når du har installere typo3 skal du i stedet for disse linier: (Mener det er sådan de ser ud)

ScriptAlias /php/ "c:/php/"
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd php "/php/php.exe"

Skrive:
LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php .php3 .php4 .phtml .phtm

Linien LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll er for apache 1.3.x
hvis du bruger 2.0 skal du skrive:
LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache2.dll

Men ellers hvad er problemet? Og hvad er wamp og tybo3?
Avatar billede vipervip Nybegynder
26. august 2003 - 22:02 #2
HEJ htm

tak for din hjælp igen, du hjalp mig et stykke videre tidligere, i forbindelse med virtual hosting. Jeg har faktisk for ca 1 time siden fået løst problemet hvilket var en dll fil der skulle ligges et andet sted.

WAMP = windows, apache,Mysql,php
og typo3 er et open source cms