Avatar billede christianb Nybegynder
19. december 2000 - 15:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Musik skal fade ud ved en keyframe

Under en intro loades en SWF ind i hovedmovien og spiller noget musik, men hvordan kan man få musikken til at FADE langsomt ud som en action under hovedmovien?

CB
Avatar billede imakeweb2u Nybegynder
19. december 2000 - 16:15 #1
Hej

man kan ikke rigtig få musikken til at fade men du kan selvfølgelig gøre det i et musik program før du sætter det ind i filmen!
Avatar billede allandk Nybegynder
20. december 2000 - 09:28 #2
Med mindre det er en preloader, hvor det ikke er muligt at forudsige slut-tidspunktet, kan du bare streame din lyd.

1. Dobbeltklik på den frame hvor musikken skal begynde, og vælg Sound-fanen.

2. Klik på de to handler i de to eksempelvinduer indstil, hvordan din lyd skal fades.

ab:)
Avatar billede christianb Nybegynder
20. december 2000 - 10:37 #3
Det ER under en preloader at musikken skal spille og længden af preloadtiden afhænger jo af hvilken \"forbindelse\" siden dowloades med, så derfor vil jeg gerne have at en eller anden  keyframe i hovedmovien får musikken til at fade ud – men hvordan???
CB
Avatar billede allandk Nybegynder
20. december 2000 - 10:50 #4
Det er sådan set lidt problematisk fordi, selvom du scripter skidtet vil lyden alligevel hakke mellem det normale og det fadede loop.

Sagen er egentlig enkel nok. I din preloader scripter du bare en lille if-betingelse ind. Hvis filmen ER loadet får din if-betingelse værdien load eq ok, og kan gå videre til loop_fade, eller får kører den bare loop_normal.

Men jeg garanterer dig, at man kommer til at høre når den skifter mellem de to versioner.

Så dét er altså prisen.

ab:)
Avatar billede christianb Nybegynder
07. januar 2001 - 16:47 #5
Spørgsmål stop