Avatar billede biermeister Nybegynder
26. august 2003 - 09:24 Der er 13 kommentarer

Group Policies

JEg har sat en Windows server 2003 enterprise edition op. Har installere AD på den. Har oprettet en UO der hedder "Kontor". Jeg har oprettet en bruger i denne UO, som hedder "test". Jeg højreklikker på UO'en, går ind under Group Policy, laver en helt ny, og vælger edit. Jeg går ned under: User Configuration > Administrative Templates > Start menu and taskbar. Her sætter jeg "Remove run menu from start menu" til Enabled. Her ville ejg så mene at hvis en klient logger på domænet fra en anden computer, med domæne brugeren "test" så vil "test" brugeren få fjernet sin "run" menu fra start menuen, fordi jeg lige har sat group policies op for den UO han ligger under. Dette sker bare ikke :[

Har ahft formateret mange gange og prøvet igen og igen, har også læst posts igennem her på www.exp.dk, men kan stadig ikke få det til at virke. plz help
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 11:00 #1
Jeg prøvede nærmest det modsatte forleden. Jeg lavede en lokal group-policy, så fjernede kontrolpanelet for alle brugere, der loggede på maskinen.
Derefter lavede jeg bruger med en domain-policy, at kontrolpanelet skulle vises. Og det virkede fint. Domæne policien overtrumfede den lokale politik, som den jo også skulle. Nu vil jeg prøve at gøre det du har gjort, og melde tilbage om lidt.
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 11:09 #2
Nu har jeg gjort det, og det virker fint. Forskellen på din og min situation er måske, at jeg kører med en win 2000 server.
Så jeg kan kun sige, at tingene virker her, som forventet, men det kan du jo desværre ikke bruge til noget.
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 11:14 #3
Jeg skal også lige sige, at min klient-maskine kørte win xp.
Hvad kører dine klienter?
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. august 2003 - 11:32 #4
De kører windows XP DK
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 11:43 #5
Så er den eneste forskel at serverne ikke kører med samme windows version.
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. august 2003 - 11:46 #6
ja det er rigtigt nok... det er satme lidt for weird :(
Avatar billede leif Seniormester
26. august 2003 - 15:04 #7
Har lige testet, virker fint her !!!
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 15:48 #8
leif> Kører du også med en win 2003-server?
Avatar billede leif Seniormester
26. august 2003 - 15:51 #9
Ja
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 15:59 #10
så biermeister det er virkelig weird, som du skriver!
Avatar billede leif Seniormester
26. august 2003 - 16:04 #11
Hvis biermeister har lyst kan jeg logge på Fjernsupport og hjælpe, men bliver først i næste uge da jeg har ferie og er på Bornholm uden muligheder.
Avatar billede clausjj Nybegynder
25. september 2003 - 12:35 #12
Hvad sker der hvis du linker den samme GPO til domænet? Virker det så efter hensigten?

Er GPO'en disabled? Er user configuration for GPO'en disabled? Har brugeren 'test' read rettigheder til den GPO?
Avatar billede clausjj Nybegynder
25. september 2003 - 14:36 #13
Det kan eventuelt også være fordi Loopback processing er sat til Replace. Dette bevirker at eventuelle settings for brugere ikke vil slå igennem.