Avatar billede tommyls Nybegynder
25. august 2003 - 23:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

slette cache

er det muligt at slette cachen med php. Dvs. i min index fil, skal den slette cachen inden resten bliver loaded?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. august 2003 - 23:13 #1
sætter dette som det absolut første i din fil
<?
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");
?>
Avatar billede mik.mak Nybegynder
25. august 2003 - 23:18 #2
lige med på en lytter
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. august 2003 - 23:33 #3
Nej.

Det er ikke muligt a slette brugerens cashe 'indefra' via php, html, eller javascript. Det er muligt du kan via ActiveX, men hvis du finder en måde vil det være en ulovlig indtrængen i brugerens PC.

du kan sige "jeg vil ikke cashes" (some styxx foreslår ovenfor) og det kan brugeren så vælge om hans browser skal acceptere. Brugeren bestemmer.

fo4 at sikre dig at noget bliver hentet påny kan du evt ændre filnavnet lidt så det ikke hentes fra cashe, men fra server.

nvh JakobA
Avatar billede tommyls Nybegynder
25. september 2003 - 22:07 #4
lukket