Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
25. august 2003 - 18:33 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Skjule C drevet

Hej jeg vil gerne skjule mit C drev så folk (især børn) ikke kan komme ind på c-drevet og ødelægge min dataer. Hvordan skjuler man sit c-drev, idet jeg ved at man kan gør det fordi det gør f.eks. bibliotekerne.
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. august 2003 - 19:18 #1
det kan gøres i gruppepolitik: gpedit.msc
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. august 2003 - 19:22 #2
på engelsk hedder den

user configuration->adminstrative templates->windows components->windows explorer->hide these specified drives in my computer.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
25. august 2003 - 19:39 #3
hvis jeg trykker på start -->kør og så skriver gpedit.msc så siger den at windows ikke kan finde gpedit.

Hvis du nu skulle sige det på dansk hvor ligger så user configuration osv. Eller hvad hedder det på dansk.
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. august 2003 - 19:53 #4
det er endnu en begrænsning i xp home (har jeg lige fundet ud af); den mangler netop gruppepolitik.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. august 2003 - 19:58 #5
Det kan gøres med Tweakui fra microsoft
:http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
25. august 2003 - 21:05 #6
squashguy>> jeg har aldrig sagt at jeg har xp home edition. Jeg har professionel edition, men den er der stadig ikke.
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
25. august 2003 - 21:08 #7
magictouch >> jeg har downloaded Tweakui, men når jeg klikker på den, så siger den:

Procedureindgangspunktet GetDllDirectoryW blev ikke fundet i Dll-biblioteket Kernel32.dll
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. august 2003 - 22:04 #8
hvis du har pro, så burde den være der...

prøv at smide en sti på..

c:\windows\system32\gpedit.msc
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. august 2003 - 22:07 #9
eller find den på din windows cd
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. august 2003 - 22:13 #10
på cden ligger de med "forkortede" navne

gpedit.ms_
...

du bruger expand til at pakke filerne ud.
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. august 2003 - 06:09 #11
gangsta>lyder underligt, ku´tænkes du lige skulle køre en-sfc /scannow, for det kunne godt lyde som om der er lidt bøvl med systemfilerne
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
27. august 2003 - 20:30 #12
jeg geninstallerede hele min computer den 25-08-03, så jeg kan ikke forstå der skulle være problemer???
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
31. august 2003 - 16:57 #13
er der ikke flere muligheder???
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
08. september 2003 - 10:19 #14
der er vist ingen der kan hjælpe mig med at løse mit problem, så jeg lukker hermed spørgsmålet :-(