Avatar billede husmand Nybegynder
25. august 2003 - 17:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

konvertere dv out til dv in

Hej jeg er ved at redigere en video og vil nu til at spille den tilbage på mit kamera (sharp VL-NZ50)
Til min store forbavselse og skræk opdager jeg nu at dv porten i mit kamera kun er "out"
Jeg har hørt at dette skulle kunne løses med et stykke software..
Er der nogen her der kender til problemet og evt har en løsning??

Med venlig hilsen

Husmand
Avatar billede husmand Nybegynder
25. august 2003 - 17:19 #1
Jeg ofrer gerne flere points på sagen hvis det er det der skal til....
Avatar billede jschr Nybegynder
26. august 2003 - 09:01 #2
Der er en væsentlig forskel på DV kameraer med hhv DV in/out eller blot DV out. Sidstnævnte kan ikke importere digital video fra DV porten og dermed er den eneste mulighed for at importere video fra PC eller lign. at gøre det via én af de analoge porte (composite, S-VHS) - dette kan dog ikke anbefales da kvaliteten selvfølgelig vil være væsentligt ringere end via DV porten. Hvis dit kamera har denne begrænsning kan det desværre ikke løses via software!
Avatar billede jensendk Nybegynder
26. august 2003 - 10:13 #3
www.lynxdv.com kan åbne de fleste videokameraer...
Avatar billede norbert Nybegynder
27. august 2003 - 10:53 #4
http://www.videoredigering.dk/Produkter/DV-Widge/dv-widge.html
Prøv at kigge her. Det er en DV-widge, som kan åbne din DV-in. Jeg ved ikke, om den kan åbne Sharp, men den har uden problemer åbnet min Sony. De koster omkring 1200 kr.
Norbert.
Avatar billede husmand Nybegynder
28. august 2003 - 18:30 #5
Tak for de gode forslag - jeg fandt dog ud af ved at ringe til forhandleren at mit kamera rent faktisk havde dv in - Problemet lå- og ligger i mit software..Doh!!
Jeg lukker derfor spørgsmålet igen - Tak for hjælpen