Avatar billede xiphias Nybegynder
25. august 2003 - 09:21 Der er 2 kommentarer

Hvordan kommer man igang med directshow i c#

Jeg er blevet sat på et projekt hvor jeg skal lave noget streaming video fra netværket, men er kørt lidt fast da jeg ikke kan finde navnet på de namespaces og grundliggende klasser der skal bruges.

Jeg har fundet Video klassen i DirectX men den er til filer og ikke til streams, og med størrelsen(gb's) af det jeg skal åbne er det ikke en mulighed at køre streamen ned til en fil, og derefter åbne den.

Meget peger på at jeg er nød til at hoppe til VB eller C++, men nu går jeg lige og håber at det kan klares i C#
Avatar billede eskeeske Nybegynder
27. august 2003 - 16:03 #1
Men nu kan det være ikke er klar over hvad du virkelig vil.

Men IIS i Windows 2000 server har jo indbygget Windows Media Server, og den streamer jo automatisk blot du lægger det i den rigtige mappe og lige slår det til.

?
Avatar billede xiphias Nybegynder
27. august 2003 - 21:22 #2
Jeps, kender det godt, men jeg tror ikke jeg fik alt med.
Det jeg skal vise skal vises realtime, i ca. 2 timer, og der skal lægges nogle simple effekter ind over, som målscore, og lign, der skal være halvgennemsigtige.

Problemet med at bruge windows media server er at der så vil være noget lag når den pre-cacher. Man kan komme af med meget af det med setup, men det ville stadig ikke være kønt.

jeg har fundet ud af at få streamen ind ordentlig i c# men mit problem ligger nu i at kombinere med de andre ting som skal ligge ind over på en æstetisk måde (dvs. vores designer vil have bølger der er delvist gennemsigtige. Desværre kan jeg ej heller selv argumentere for at firkantede boxe ved siden af hinanden er kønne)

Så derfor tænkte jeg directShow (får en bog om det en af dagene, men da der er en deadline så håbede jeg bare lige, og gør det da stadig)

Men tak for hjælpen, hvis ingen andre svare så får du pointene